Την αλληλεγγύη της και τη συμπαράστασή της εκφράζει η ΕΛΜΕ Μαγνησίας στον διευθυντή του σχολείου του Πηλίου ο οποίος διώκεται πειθαρχικά με κατηγορίες που δεν βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα. Η προκαταρκτική εξέταση που αναγγέλθηκε εκ των υστέρων είναι προφανώς προσχηματική και δεν μπορεί να κρύψει τη παραβίαση αρχών του δικαίου.
Η δίωξη του Διευθυντή δημιουργεί ένα προηγούμενο που υπονομεύει τη σωστή λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών και αδικεί έναν εκπαιδευτικό που προσπαθεί καθημερινά να διαχειριστεί δύσκολες καταστάσεις μέσα σε ένα σχολικό περιβάλλον με αυξανόμενες προκλήσεις. Η δίωξη περιλαμβάνει τη συκοφαντική κατηγορία της «αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς» ενώ στην πραγματικότητα ο Διευθυντής δεν χρησιμοποίησε βία για να τον διώξει από το σχολείο, αλλά τον παρέπεμψε στη ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό του σχολείου, τη μόνη ημέρα της εβδομάδας που αυτές οι υπηρεσίες ήταν διαθέσιμες στο σχολείο.
Ανακοίνωση συμπαράστασης εξέδωσε και ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου.
Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Μαγνησίας για την πειθαρχική δίωξη συναδέλφου διευθυντή σχολείου
Εκφράζουμε την αλληλεγγύη και συμπαράστασή μας στον διευθυντή του σχολείου, ο οποίος διώκεται πειθαρχικά με κατηγορίες που δεν βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα. Η προκαταρκτική εξέταση που αναγγέλθηκε εκ των υστέρων είναι προφανώς προσχηματική και δεν μπορεί να κρύψει τη παραβίαση αρχών του δικαίου.
Το θέμα αφορά μαθητή γυμνασίου σε χωριό του Πηλίου, που ενώ είχε αποβληθεί διέπραξε νέο παράπτωμα. Τα γεγονότα διογκώθηκαν («αιματηρό γεγονός», «αιμόφυρτη μαθήτρια» «πανικός», «ούρλιαξε από τον πόνο», «επίθεση με στυλό» κλπ), από μερίδα του τύπου ώστε να σκανδαλιστεί η κοινή γνώμη. Για το συγκεκριμένο μαθητή υπήρξε, από το Νοέμβριο του 2024, η εισήγηση του σχολείου για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος προς σχολείο όμορου Δήμου που εξυπηρετούσε η συγκοινωνία, αλλά δεν υλοποιήθηκε, γιατί αποφασίστηκε από τη ΔΔΕ η φοίτηση σε σχολείο για το οποίο δεν υπάρχει δημόσια συγκοινωνία και η Περιφέρεια δεν διέθετε ΤΑΧΙ.
Η δίωξη του Διευθυντή δημιουργεί ένα προηγούμενο που υπονομεύει τη σωστή λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών και αδικεί έναν εκπαιδευτικό που προσπαθεί καθημερινά να διαχειριστεί δύσκολες καταστάσεις μέσα σε ένα σχολικό περιβάλλον με αυξανόμενες προκλήσεις. Η δίωξη περιλαμβάνει τη συκοφαντική κατηγορία της «αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς» ενώ στην πραγματικότητα ο Διευθυντής δεν χρησιμοποίησε βία για να τον διώξει από το σχολείο, αλλά τον παρέπεμψε στη ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό του σχολείου, τη μόνη ημέρα της εβδομάδας που αυτές οι υπηρεσίες ήταν διαθέσιμες στο σχολείο.
Απαιτούμε την άμεση άρση της δίωξης και αντικατάστασης του συναδέλφου και τη νόμιμη εξέταση των πραγματικών περιστατικών. Δεν αναφερόμαστε αναλυτικά σε γεγονότα, κοινωνικές καταστάσεις και συνθήκες για προφανείς λόγους, αρκούμενοι στο ότι έγκαιρα και έγκυρα έχουν ενημερωθεί οι γονείς των εμπλεκόμενων μαθητών αλλά και οι υποστηρικτικές υπηρεσίες της εκπαίδευσης και του Δήμου και η Εισαγγελία.
Διεκδικούμε την ενίσχυση των μέτρων πρόληψης και υποστήριξης χωρίς να στοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί για τις δύσκολες συνθήκες που καλούνται να διαχειριστούν. Τα σχολεία πρέπει να αποτελούν ασφαλή και υγιή περιβάλλοντα μάθησης για όλα τα παιδιά, και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να υποστηρίζονται κατάλληλα στην άσκηση των καθηκόντων τους, ειδικά όταν αντιμετωπίζουν προβλήματα παρεκλίνουσας συμπεριφοράς και βίας.
Ο Σύλλογος διδασκόντων για την πειθαρχική δίωξη διευθυντή σχολείου στο Πήλιο
Ο Διευθυντής του σχολείου έπραξε όλα τα δέοντα που ορίζει ο νόμος σχετικά με την διαδικασία αλλαγής περιβάλλοντος
Σε ανακοίνωσή του ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου του Πηλίου όπου διώχθηκε πειθαρχικά ο διευθυντής μετά από περιστατικό που σημειώθηκε αναφέρει:
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου μας, με θλίψη πληροφορήθηκε την Πειθαρχική Δίωξη του
Διευθυντή μας, κατόπιν εντολής του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκου Πιερρακάκη.
Ο Σύλλογος καταδικάζει ευθέως το δυσάρεστο περιστατικό που συνέβη στο σχολείο μας την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2025 και αφορούσε την καθ’ όλα μη αποδεκτή πράξη μαθητή του σχολείου μας έναντι συμμαθήτριάς του ενώ ταυτόχρονα καταδικάζει και την απερίσκεπτη διόγκωση των γεγονότων από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
Το αρχικό ρεπορτάζ που αναπαράχθηκε κατά συρροήν από λοιπές ηλεκτρονικές σελίδες, καμία σχέση δεν έχει με την πραγματική διάσταση των γεγονότων .
Το άρθρο δημοσιεύθηκε χωρίς να έχει προηγηθεί καμία σχετική δημοσιογραφική έρευνα καθώς κανένας από τον Σύλλογο των Διδασκόντων αλλά ούτε και ο ίδιος ο Διευθυντής, δεν προσεγγίστηκαν από κάποιον δημοσιογράφο, προκειμένου να διασταυρωθούν και να επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες.
Αντιθέτως το δημοσίευμα βασίστηκε σε μια διαδιδόμενη φήμη, ενώ μέσα σε ελάχιστες γραμμές αναφέρθηκαν ψεύδη τα οποία διαστρέβλωσαν και διόγκωσαν τα πραγματικά γεγονότα με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν λανθασμένες εντυπώσεις.
Επιπλέον, εκτός από τα παραπάνω ψεύδη, κατακριτέοι κρίνονται από τον Σύλλογο και οι αδικαιολόγητοι χαρακτηρισμοί του άρθρου απέναντι σε ένα δεκαπεντάχρονο παιδί, σε συνδυασμό με ανεπιβεβαίωτες κατηγορίες οι οποίες στιγματίζουν ένα παιδί όχι μόνον εντός μιας κλειστής κοινωνίας που γνωρίζει καλά τόσο τον ίδιο, όσο και την οικογένειά του, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.
Παρ’ όλα αυτά ο Σύλλογος έκρινε προ μηνών αναγκαίο για τον μαθητή να μεταφερθεί σε άλλη σχολική μονάδα, βασιζόμενος στην παιδαγωγική χρήση του μέτρου, που δεν είναι άλλη από αυτή της αλλαγής σελίδας και μιας νέας αρχής για τον μαθητή. Η απόφαση πάρθηκε αισιοδοξώντας ότι θα έχει θετικό αντίκτυπο στο παιδί.
Ο Διευθυντής του σχολείου έπραξε όλα τα δέοντα που ορίζει ο νόμος σχετικά με την διαδικασία αλλαγής περιβάλλοντος, ενώ ταυτόχρονα κλήθηκε και η αρμόδια Σύμβουλος Παιδαγωγικής Ευθύνης προκειμένου να συνεισφέρει τις υπηρεσίες της.
Στο σημείο αυτό επιβάλλεται να αναφέρουμε ότι από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ο Διευθυντής του σχολείου μας υπήρξε τυπικότατος απέναντι σε όλες τις διοικητικές του υποχρεώσεις. Κανείς από τον Σύλλογό μας δεν αντιλήφθηκε ποτέ την παραμικρή ατασθαλία, ενώ η συμπεριφορά του προς τους υφισταμένους του ήταν υποδειγματική και άμεμπτη.
Κινώντας με τυπικότητα τις διαδικασίες και στην προσπάθειά του να προσφέρει ότι καλύτερο ήταν δυνατόν στον μαθητή, αρωγοί στάθηκαν η ψυχολόγος και η κοινωνική λειτουργός του σχολείου. Οι τρεις τους, σε αδιάκοπη συνεργασία, έκαναν από την αρχή της σχολικής χρονιάς όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε ο μαθητής και η οικογένειά του να λάβουν την κατάλληλη ψυχοκοινωνική υποστήριξη από Δημόσιες Δομές.
Κλείνοντας, θα θέλαμε να υπογραμμίσουμε την υποδειγματική προσπάθεια του Διευθυντή να αγκαλιάσει με πατρική αγάπη τον μαθητή και την οικογένειά του και να δώσει λύσεις, γι’ αυτό και κρίνουμε άδικη την παραπομπή του σε Πειθαρχικό Συμβούλιο.
Στεκόμαστε στο πλάι του Διευθυντή του σχολείου μας, ενός ανθρώπου με μακροχρόνια και αξιόλογη πορεία στον χώρο της εκπαίδευσης, υψίστου ήθους και σεμνότητας και ζητούμε την άμεση αποκατάσταση της αλήθειας και του δικαίου ώστε να επιστρέψει το συντομότερο δυνατόν στο σχολείο. Εκεί δηλαδή όπου ανήκει.
Τα άνωθεν υπογράφονται ομόφωνα από τον Σύλλογο Διδασκόντων