12-02-2024 23:16
Εκπαίδευση
- Κατηγορία: Εκπαίδευση
Όχι στις υποχρεωτικές υπερωρίες! Κάλυψη όλων των κενών με προσλήψεις αναπληρωτών τώρα!
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ καθηγητών/τριών Περιστερίου
Όχι στις υποχρεωτικές υπερωρίες! Κάλυψη όλων των κενών με προσλήψεις αναπληρωτών τώρα!
Με επανειλημμένες ανακοινώσεις τους οι ΕΛΜΕ και η ΟΛΜΕ αντιτίθενται στην ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών και έχουν καλέσει τους συλλόγους διδασκόντων και τους διευθυντές/τριες των σχολείων να ΜΗΝ αναθέτουν υποχρεωτικές υπερωρίες σε συναδέλφους. Εκτός του ότι συντελούν στην ανεργία των νεότερων συναδέλφων μας που περιμένουν να εργαστούν, αυξάνουν τις υποχρεώσεις και ευθύνες των εκπαιδευτικών πέραν των διοικητικών τους καθηκόντων. Ειδικά στο σχολείο που θέλουν οι κυβερνώντες να διαμορφωθεί σήμερα ωθούν στην επαγγελματική εξουθένωση.Το τελευταίο διάστημα οι πιέσεις είναι τέτοιες ώστε να οδηγούν σε αναθέσεις υπερωριών ακόμα και σε αναπληρωτές συναδέλφους, αυξάνοντας το ωράριό τους, ενώ είναι πραγματικά αμφίβολο εάν θα αποζημιωθούν για αυτές. Αναρωτιόμαστε: εάν πράγματι υπάρχουν οι σχετικές πιστώσεις, γιατί άραγε δεν γίνονται προσλήψεις, γιατί δεν επισπεύδουν την τρίτη φάση αναπληρωτών για να καλυφθούν αυτά τα κενά; Έτσι θέλουν ΥΠΑΙΘΑ και ΔΙΔΕ να καλύψουν τα τουλάχιστον 9000 κενά σε όλη την εκπαίδευση σε όλη τη χώρα, που οι πολιτικές τους, του αυταρχισμού και των περικοπών, έχουν αφήσει ακάλυπτα στα σχολεία; Σύμφωνα με διατάξεις των άρθρων 100 και 101 του ν. 4823/2021 (Α ́ 136):
“3. Ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας δύναται να αναθέτει σε εκπαιδευτικό που έχει τοποθετηθεί στη σχολική του μονάδα υπερωριακή διδασκαλία, υποχρεωτική ή προαιρετική, έως πέντε (5)ώρες την εβδομάδα, για την κάλυψη διδακτικών αναγκών. Η ανάθεση υπερωριακής διδασκαλίας, κατά το προηγούμενο εδάφιο, επιτρέπεται μόνο εφόσον, οι εκπαιδευτικοί της ίδιας ειδικότητας που υπηρετούν στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα καλύπτουν πλήρως το υποχρεωτικό τους διδακτικό ωράριο και δεν υπάρχουν πλεονάσματα ωρών της ίδιας ειδικότητας σε σχολικές μονάδες της ίδιας ή όμορης ομάδας σχολείων.”
Για να δοθούν λοιπόν οι όποιες υπερωρίες αρχικά πρέπει να υπάρχει έγγραφη βεβαίωση από τη διοίκηση ότι δεν υπάρχουν πλεονάσματα ωρών της ίδιας ειδικότητας σε σχολικές μονάδες της ίδιας ή όμορης ομάδας σχολείων. Είναι προφανές ότι ο κάθε διευθυντής/τρια είναι δύσκολο έως αδύνατον να το γνωρίζει! Επιπλέον, η υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών είναι αυταρχική επιβολή πρόθυμων διευθυντών, πρέπει να δίνεται εγγράφως και φυσικά δεν μπαίνει θέμα συνεδρίασης του συλλόγου διδασκόντων. Θέλουν να νομιμοποιήσουν ένα καθεστώς πλήρους αυθαιρεσίας (πχ υπερωρία στη δεύτερη ανάθεση εκπαιδευτικού). Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με τις τοποθετήσεις μονίμων και αναπληρωτών είναι ένα πραγματικό χάος, που βρίθει παρατυπιών και μπορεί να προσβληθεί με ενστάσεις. Δεν τηρείται καμία σειρά που να είναι σύννομη. Συνάδελφοι, κυρίως αναπληρωτές και νεοδιόριστοι, τοποθετούνται για λίγες μέρες στα σχολεία με συνεχείς ανακλήσεις. Με ποια λογική όλο το προηγούμενο διάστημα το ΠΥΣΔΕ έσπαγε τα μεγάλα κενά σε ολιγόωρα με αποτέλεσμα συνάδελφοι να τρέχουν σε πολλά σχολεία και πώς προτεραιοποίησαν την κάλυψη μόνο κάποιων από τα εκατοντάδες κενά αφήνοντας άλλα ακάλυπτα; Μήπως έχοντας δεδομένους κάποιους πρόθυμους διευθυντές για τις υποχρεωτικές υπερωρίες; Η επανάληψη των ίδιων περιστατικών το επιβεβαιώνει.
Καλούμε ΕΛΜΕ και ΟΛΜΕ να συνδράμουν άμεσα το δίκιο των συναδέλφων που αντιδρούν και να τους στηρίξουν όχι μόνο στα λόγια, αλλά και με την προκήρυξη στοχευμένων στάσεων εργασίας για κάθε ώρα καταναγκαστικής υπερωρίας. Καλούμε τους διευθυντές και τους συλλόγους διδασκόντων να μην αποδέχονται λογικές και πρακτικές του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», ούτε να μεταφέρουν το βάρος της κάλυψης των κενών στις πλάτες των καθηγητών, εφαρμόζοντας την κυβερνητική πολιτική των περικοπών που πλήττει τη δημόσια εκπαίδευση. Να αποστέλλουν ξανά όλες τις κενές ώρες στη ΔΔΕ ζητώντας την άμεση κάλυψή τους.
Ο κερκυραϊκός Δεκέμβρης του 1944
Γράφει ο Χρήστος Γαρουνιάτης (πρώτη δημοσίευση Τρίτη, 13 Δεκεμβρίου 2022) Όπως γενιές ολόκληρες μάθαμε από την κυρίαρχη αστική τάξη και τα συναφή ιστορικά αναγνώσματα του...