10-30-2024 0:13
Εκπαίδευση
- Κατηγορία: Εκπαίδευση
Διευθυντές πραγματικοί δάσκαλοι και όχι υποταγμένοι υπάλληλοι ξεσηκώνουν κύμα αλληλεγγύης
Τα τελευταία χρόνια με το θεσμικό πλαίσιο για την αξιολόγηση που ψήφισαν οι κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ έχουν αλλάξει ριζικά τον ρόλο των διευθυντών σχολείων. Με το μαστίγιο της αξιολόγησης στο χέρι και εφαρμόζοντας άτεγκτα τις διαδικασίες αξιολόγησης οι διευθυντές των σχολείων έρχονται σε αντιπαράθεση με τους εκπαιδευτικούς. Υπάρχουν όμως και διευθυντές που στέκονται στο ύψος των περιστάσεων ως πραγματικοί δάσκαλοι και όχι υποταγμένοι υπάλληλοι συμβαδίζοντας με τις αποφάσεις του οργανωμένου κλάδου για την ακύρωση της αξιολόγησης – χειραγώγησης εκπαιδευτικών, μαθητών και σχολείων. Δύο διευθυντές Γυμνασίων στην Πάτρα αρνήθηκαν την αξιολόγηση και…“καρατομήθηκαν”!
Ο κυβερνητικός αυταρχισμός βρήκε τη δέουσα απάντηση από τους μαθητές του 19ου γυμνασίου που κήρυξαν κατάληψη του σχολείου με αίτημα να παρθεί πίσω η απόφαση καθαίρεσης του διευθυντή τους αλλά και με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία της ΑΔΕΔΥ που κάλυψε τους απεργούς απέναντι στον κυβερνητικό αυταρχισμό και την δικαστική παρέμβαση.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ αναστάτωση στο 19ο Γυμνάσιο (Κρύα Ιτεών) μετά την απομάκρυνση του Διευθυντή Γιώργου Ντάφλου ο οποίος αρνήθηκε να προβεί σε αξιολόγηση, όπως η γνωστή απόφαση του υπουργείου ορίζει. Οι καθηγητές σε όλη τη χώρα έχουν αντιδράσει σφοδρότατα στη συγκεκριμένη απόφαση του υπουργείου και μάλιστα έχουν προβεί σε σειρά απεργιακών κινητοποιήσεων. Εδώ και δυο μέρες στο 19ο Γυμνάσιο οι μαθητές πραγματοποιούν αποχή σε ένδειξη συμπαράστασης στον αγαπημένο τους Διευθυντή. Πληροφορίες αναφέρουν ότι “καρατομήθηκε” από την θέση της Διευθύντριας στο Ειδικό Γυμνάσιο – Λύκειο Πατρών και η Μαρία Καζακου.
Να σημειωθεί, πως η διαδικασία καθαίρεσης των διευθυντών είχε ξεκινήσει από το περασμένο καλοκαίρι, οπότε και οι δύο κλήθηκαν από το Τοπικό Συμβούλιο επιλογής Διευθυντών να απολογηθούν επειδή -συμμετέχοντες στη απεργία/αποχή του κλάδου- δεν προχώρησαν σε αξιολόγηση καθηγητών.
Και οι δύο εκπαιδευτικοί που καθαιρέθηκαν θα επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις, ενώ για οκτώ χρόνια δεν θα έχουν το δικαίωμα να κάνουν αίτηση για αντίστοιχη θέση.
Σε μήνυμά του προς την εκπαιδευτική κοινότητα, ο Γιώργος Ντάφλος αναφέρει: «Παρέλαβα από την διευθύντρια της ΔΔΕ Αχαΐας κ. Πιερρή Ευγενία, την διαπιστωτική πράξη για την λήξη της θητείας μου από τις 18/10/2024. Κατά συνέπεια δεν είμαι πλέον διευθυντής του σχολείου και πρέπει να επιστρέψω στο 13ο Γυμνάσιο Πάτρας, που είναι η οργανική μου θέση, ως καθηγητής.
Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω θερμά για την συνεργασία που είχαμε αυτά τα επτάμιση χρόνια, την συμπαράσταση, την βοήθεια, το ενδιαφέρον που δείξατε στο πρόσωπο μου. Όλα αυτά τα χρόνια έδωσα όσες δυνάμεις είχα για την στήριξη και την ανάδειξη του σχολείου, για την βελτίωση των υποδομών του, για την πρόοδο και την κοινωνικοσυναισθηματικη ανάπτυξη των μαθητών μου. Προσπάθησα να είμαι πάντα δίπλα στους μαθητές μου, σε ό,τι τους απασχολούσε. Θέλησα οι μαθητές μου να νιώθουν το σχολείο τους σαν το δεύτερο σπίτι τους. Δεν υπολόγισα χρόνο και κόπο. Ήμουν παρών σε όλες τις δράσεις και εκδηλώσεις του σχολείου, από τις επισκέψεις και τις εκδρομές μέχρι και την θεατρική ομάδα. Το τι κατάφερα θα το κρίνετε εσείς και τα παιδιά σας, οι μαθητές μου. Για το υπουργείο και την διευθύντρια της ΔΔΕ, προφανώς όλα αυτά δεν μετράνε και προέχει μόνο η αξιολόγηση, στην οποία δεν συνέργησα, όχι από αδιαφορία ή τεμπελιά, αλλά γιατί συμμετείχα μέχρι την τελευταία στιγμή στην απεργία-αποχή του σωματείου μου, της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας, της ΟΛΜΕ, της ΑΔΕΔΥ. Μια αξιολόγηση που έχει στόχο την κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών και σχολείων και εν τέλει να πλήξει ακόμη περισσότερο το δημόσιο σχολείο».
Ανάλογο είναι το κλίμα και στο ΕΝΕΕΓΥΛ Πατρών, με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου να έχουν εκφράσει την αλληλεγγύη τους στην Μαρία Καζάκου και μέσω επιστολής τους προς τη Β’ βάθμια Εκπαίδευση. Όπως ανέφεραν «για όλους εμάς η διευθύντριά μας είναι κάτι παραπάνω από μια απλή διευθύντρια που εκτελεί με συνέπεια και αφοσίωση τα καθήκοντά της, είναι μια διευθύντρια που έχει όραμα και στόχους για το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ Πατρών. Είναι η φωνή και η ψυχή του σχολείου μας. Είναι όλα αυτά μαζί που κάθε μαθητής, κάθε γονιός και κάθε εκπαιδευτικός ονειρεύεται για έναν διευθυντή που θα έχει στο πλευρό του».
Το δημοτικό συμβούλιο στο πλευρό των εκπαιδευτικών – «Ενάντια στις καθαιρέσεις των διευθυντών»
«Το Δημοτικό Συμβούλιο Πατρέων στέκεται στο πλευρό των εκπαιδευτικών και καταγγέλλει τις καθαιρέσεις των δύο διευθυντών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι συμμετείχαν στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση.
Στηρίζει τους αγώνες, τις διεκδικήσεις και τις απεργιακές κινητοποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν σήμερα σε όλη τη χώρα, κόντρα στην προσπάθεια της κυβέρνησης να τους τρομοκρατήσει, στερώντας τους το αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα στη απεργία.
Οι εκπαιδευτικοί της Πάτρας βρέθηκαν σήμερα {23/10) στο δρόμο διεκδικώντας αξιοπρεπείς συνθήκες διαμονής για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, αυξήσεις μισθών, αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για δημόσια και δωρεάν παιδεία, για σύγχρονα και ασφαλή σχολεία και όχι για τις πολεμικές δαπάνες που μπλέκουν το λαό μας στους πολεμικούς σχεδιασμούς, αλλά και ολόπλευρη μόρφωση για τους μαθητές τους. Έστειλαν ταυτόχρονα μήνυμα κόντρα στις καθαιρέσεις των συναδέλφων τους, αλλά και στη νέα προσπάθεια τρομοκράτησης και καταστολής με την παρουσία δυνάμεων των ΜΑΤ έξω από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης.
Στηρίζουμε τα δίκαια αιτήματά τους, το δικαίωμά τους στην απεργία και θα βρεθούμε ξανά στο πλευρό τους στους αγώνες, για δωρεάν και δημόσια παιδεία και για ολόπλευρη μόρφωση των παιδιών μας.
Σήμερα έδωσαν ένα σπουδαίο μάθημα στους μαθητές τους, με το κεφάλι ψηλά, κόντρα σε όσους τους θέλουν να σκύβουν το κεφάλι και υποβαθμίζουν διαχρονικά το ρόλο του εκπαιδευτικού και τη δημόσια και δωρεάν παιδεία.
Θα είμαστε στο πλευρό τους, σε κάθε μάχη μέχρι την ανάκληση των καθαιρέσεων».
Δραπανι-φόρος
Κύμα αλληλεγγύης και συμπαράστασης στη δασκάλα Ε. Παλαιστίδου
Κύμα συμπαράστασης και αλληλεγγύης στη δασκάλα Ε. Παλαιστίδου. Το «έγκλημα» της εκπαιδευτικού ήταν ότι ανάρτησε στον χώρο του σχολείου πανό με εικαστική δημιουργία μαθητών και...