11-20-2024 22:42
Κέρκυρα
- Κατηγορία: Εκπαίδευση
Ντροπή! Από τον Ιούνιο τα σχολεία δεν έχουν πάρει ούτε 1 €
ΕΛΜΕ Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ-ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ-ΜΟΣΧΑΤΟΥ
Ντροπή! Από τον Ιούνιο τα σχολεία δεν έχουν πάρει ούτε 1 €
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ν. Σμύρνης, Καλλιθέας, Μοσχάτου έχει τοποθετηθεί, με το έγγραφο με ΑΠ 86/30-09-2024 σχετικά με τον νέο νόμο ν.5056/2023, με τον οποίο, η κυβέρνηση της ΝΔ κατήργησε τις Σχολικές Επιτροπές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης , μεταβιβάζοντας τις αρμοδιότητες τους ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΣΤΟΥΣ Δ/ΝΤΕΣ των σχολείων καθώς και τις Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας (ΔΕΠ) που οι αρμοδιότητές τους μεταφέρονται στα δημοτικά συμβούλια.
Είναι σαφές ότι το νέο «μοντέλο» χρηματοδότησης των σχολείων θα φέρει οικονομική ασφυξία, περαιτέρω υποχρηματοδότηση και άρα έμμεση εμπορευματοποίηση των σχολείων και αποκλεισμό του λαϊκού ελέγχου.
Πέραν αυτών όμως, βρισκόμαστε αρχές Νοεμβρίου και βρισκόμαστε μπροστά σε μια ακόμα τραγελαφική κατάσταση. Ενώ ο νόμος προβλέπει την περίφημη πάγια εντολή των 500 € για κάθε σχολείο, για τρέχοντα έξοδα που δεν καλύπτονται από τους προμηθευτές, τα σχολεία δεν έχουν πάρει ούτε 1 € από αυτά τα χρήματα από τον Ιούνιο!!! Δηλαδή τα σχολεία άνοιξαν τη νέα χρονιά και λειτουργούν χωρίς χρήματα και το κάθε σχολείο προσπαθεί να τα βγάλει πέρα όπως μπορεί και καταλαβαίνει. Άλλα χρεώνουν το χαρτί στους συναδέλφους, άλλα τρώνε ότι οικονομίες είχαν μαζέψει από προγράμματα, κυλικεία κλπ και όλα τους καλούνται να διαχειριστούν την μιζέρια με εξοπλισμό που χρειάζεται συντήρηση ή εξοπλισμό που απουσιάζει (μπάλες, εργαστήρια Η/Υ κ.α.) ή άλλες τρέχουσες ανάγκες.
Η εικόνα αυτή προκαλεί, για άλλη μια φορά, αγανάκτηση για το λεγόμενο επιτελικό κράτος – μέσα σε αυτό και οι Δήμοι – και το «ψηφιακό σχολείο» του κ. Πιερρακάκη. Όταν μια πολιτική αποτελεί προτεραιότητα για το υπουργείο (συγχωνεύσεις τμημάτων, διώξεις εκπαιδευτικών, προώθηση αξιολόγησης) λειτουργεί 15αυγουστο και σαββατοκύριακα. Όταν δεν αποτελεί (πληρωμές νεοδιόριστων, χρηματοδότηση σχολείων) , απλά αδιαφορεί!
- Να δοθούν άμεσα τα χρήματα στα σχολεία! Διπλασιασμός των επιχορηγήσεων για τα σχολεία από τον κρατικό προϋπολογισμό που έχουν μειωθεί στο μισό (!) την τελευταία δεκαετία. Η ασφάλεια των μαθητών και η αναβάθμιση της μαθησιακής διαδικασίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τις κατάλληλες υποδομές και τον αντίστοιχο υλικοτεχνικό εξοπλισμό.
- Όχι στην «αυτονομία» του σχολείου που παραπέμπει στην επιχειρηματική δράση, την αναζήτηση χορηγών, την εισβολή εταιρειών και την επιβάρυνση των γονέων.
Αξιολόγηση : Ένα χιουμοριστικό τραγούδι "τροφή για σκέψη"
Αυτό το χιουμοριστικό τραγούδι δημιουργήθηκε από εκπαιδευτικούς για να ρίξει φως στις αλήθειες και τους προβληματισμούς γύρω από την αξιολόγηση. Με έναν παιχνιδιάρικο τρόπο, οι...