JA Purity IV JA Purity IV
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
JA Purity IV JA Purity IV
Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2025 09:31
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα
«Από τύχη ζούμε»: Αυτή η μπασκέτα έπεσε… …οι άλλες όχι ακόμα

09-03-2025 9:24
Εκπαίδευση

«Από τύχη ζούμε»: Αυτή η μπασκέτα έπεσε… …οι άλλες όχι ακόμα
Κύμα συμπαράστασης και αλληλεγγύης στην εκπαιδευτικό Κατερίνα Πανδή

09-03-2025 9:10
Εκπαίδευση

Κύμα συμπαράστασης και αλληλεγγύης στην εκπαιδευτικό Κατερίνα Πανδή
Συγκέντρωση σήμερα (Τετάρτη 3/9) στην ΠΔΕ Αττικής ενάντια στη δίωξη της εκπαιδευτικού Λυδίας Κάσση

09-03-2025 8:55
Εκπαίδευση

Συγκέντρωση σήμερα (Τετάρτη 3/9) στην ΠΔΕ Αττικής ενάντια στη δίωξη της εκπαιδευτικού Λυδίας Κάσση
Η ταβέρνα της αξιοπρέπειας

09-02-2025 16:53
Επικαιρότητα

Η ταβέρνα της αξιοπρέπειας
Ο υπεύθυνος της «Αξιώτισσας» απαντά στον «οσφυοκάμπτη πρωτοκλασάτο υπουργό»: «Δεν διώξαμε τους πελάτες επειδή ήταν Εβραίοι»!

09-02-2025 16:41
Επικαιρότητα

Ο υπεύθυνος της «Αξιώτισσας» απαντά στον «οσφυοκάμπτη πρωτοκλασάτο υπουργό»: «Δεν διώξαμε τους πελάτες επειδή ήταν Εβραίοι»!
Κατηγορία: Εκπαίδευση
10 Μάι 2025

Εκπαιδευτικός ζήτησε δημιουργία νέου τμήματος στο Νηπιαγωγείο — Πήρε κλήση σε πειθαρχικό!

Χρήστος Κάτσικας

 Χρήστος Κάτσικας

Το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι η αυστηρότητα. Είναι η πειθαρχημένη σιωπή που απλώνεται στους εκπαιδευτικούς χώρους. Ο φόβος να μιλήσεις, να διεκδικήσεις, να πεις το "αυτονόητο". Και αυτός ο φόβος είναι η πιο ύπουλη μορφή παραίτησης. Όχι μόνο του εκπαιδευτικού, αλλά και της ίδιας της κοινωνίας που τον στηρίζει.

Σε μια χώρα όπου οι ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης αποσιωπώνται πίσω από διοικητικές σκιές, η αυτονόητη παιδαγωγική φροντίδα μπορεί να γίνει… κατηγορητήριο. Νηπιαγωγός, ασκώντας το θεσμικό της δικαίωμα και ηθικό της καθήκον, ζήτησε —τεκμηριωμένα— τη δημιουργία επιπλέον τμήματος στο Νηπιαγωγείο, με στόχο την αποσυμφόρηση και την ποιοτικότερη εκπαιδευτική διαδικασία. Η απάντηση; Κλήση σε απολογία και παραπομπή στο πειθαρχικό συμβούλιο.

Το "παράπτωμα"; Η διατύπωση επίσημου αιτήματος προς τη διοίκηση για ίδρυση δεύτερου τμήματος, με στόχο να τηρηθεί το παιδαγωγικό όριο στον αριθμό των μαθητών και να διασφαλιστεί η ασφάλεια και η ουσιαστική εκπαιδευτική επαφή των νηπίων.

Η είδηση προκαλεί αίσθηση, όχι μόνο στους εκπαιδευτικούς κύκλους, αλλά και στην ευρύτερη κοινωνία που παρακολουθεί με σκεπτικισμό τον τρόπο με τον οποίο η Πολιτεία επιλέγει να «τιμωρεί» την παιδαγωγική ευσυνειδησία.

Πηγές αναφέρουν ότι η εκπαιδευτικός δεν παραβίασε κάποια ιεραρχική διαδικασία ούτε ενήργησε αυθαίρετα. Αντιθέτως, κινήθηκε εντός των πλαισίων της διοικητικής δεοντολογίας, καταθέτοντας αίτημα που βασιζόταν σε αντικειμενικά δεδομένα — υπερπληθυσμό τάξης, ανάγκη για ειδική υποστήριξη, ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι εύλογο: Ποιος "δικάζει" την αγωνία για τα παιδιά;

Η υπόθεση, την οποία ήδη συνδικαλιστικοί φορείς έχουν χαρακτηρίσει «μνημείο αυταρχισμού», επαναφέρει στο προσκήνιο την ανάγκη για προστασία της ελεύθερης παιδαγωγικής φωνής μέσα στο σχολείο. Το σχολείο δεν μπορεί να λειτουργεί ως διοικητικό στρατόπεδο, αλλά ως κοινότητα διαλόγου, φροντίδας και δημοκρατικής συνύπαρξης.

Σε επικοινωνία μας με συναδέλφους της εκπαιδευτικού, έγινε σαφές ότι η ίδια χαίρει της εμπιστοσύνης και της εκτίμησης της τοπικής κοινωνίας και των γονέων. Το πειθαρχικό που της επιβλήθηκε, μοιάζει περισσότερο με απόπειρα παραδειγματισμού παρά με ουσιαστική διερεύνηση κάποιας "παράβασης".

Κι όλα αυτά, σε μια περίοδο που το δημόσιο σχολείο πασχίζει να σταθεί όρθιο ανάμεσα σε συγχωνεύσεις, υποχρηματοδότηση και έλλειψη προσωπικού. Αντί η Πολιτεία να επικροτεί και να ενισχύει τέτοιες πρωτοβουλίες, απαντά με το γνώριμο εργαλείο της πειθάρχησης.

Το ζητούμενο, τελικά, δεν είναι μόνο η δικαίωση μιας εκπαιδευτικού. Είναι η υπεράσπιση της ίδιας της παιδαγωγικής ελευθερίας.

Η παιδαγωγική ως "ύποπτη πράξη"

Η εκπαιδευτικός δεν προκάλεσε αναστάτωση, δεν αγνόησε καμία διαδικασία. Ζήτησε, με τεκμηρίωση, να λειτουργήσει και δεύτερο τμήμα στο Νηπιαγωγείο για να εξυπηρετηθούν τα παιδιά καλύτερα. Το αίτημά της δεν ήταν ούτε ιδιοτελές ούτε γραφειοκρατικό — ήταν παιδαγωγικό. Κι όμως, μεταφράστηκε σε "ανυπακοή", σε "παράκαμψη", σε "διοικητική αυθαιρεσία".

Αν η φροντίδα για τα νήπια και η υπεράσπιση της παιδαγωγικής ποιότητας εκλαμβάνεται ως πειθαρχικό παράπτωμα, τότε πρέπει να αναρωτηθούμε: Ποιος τελικά αποφασίζει για την ποιότητα της εκπαίδευσης; Οι διοικήσεις ή οι παιδαγωγοί;

Ο παραλογισμός της διοικητικής εξουσίας

Αντί να ακούσουν τη φωνή ενός ανθρώπου της πράξης, η Διοίκηση προτίμησε να εφαρμόσει ένα δόγμα σιωπής. Δεν είναι η πρώτη φορά. Ο εκπαιδευτικός που τολμά να διεκδικήσει καλύτερες συνθήκες —για τους μαθητές του, όχι για τον εαυτό του— γίνεται ύποπτος. Το βλέπουμε σε κάθε επίπεδο: από τις συγχωνεύσεις σχολείων μέχρι την αυστηρή ιεραρχία που επιβάλλεται ως «πολιτισμός πειθαρχίας».

Η διοίκηση ξεχνά, όμως, ότι το σχολείο δεν είναι στρατώνας. Είναι ζωντανός οργανισμός, με ανάγκες, αντιφάσεις και κυρίως: με ανθρώπους.

Όταν η σιωπή γίνεται πιο επικίνδυνη από το λάθος

Το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι η αυστηρότητα. Είναι η πειθαρχημένη σιωπή που απλώνεται στους εκπαιδευτικούς χώρους. Ο φόβος να μιλήσεις, να διεκδικήσεις, να πεις το "αυτονόητο". Και αυτός ο φόβος είναι η πιο ύπουλη μορφή παραίτησης. Όχι μόνο του εκπαιδευτικού, αλλά και της ίδιας της κοινωνίας που τον στηρίζει.

Αν κάθε φορά που ένας εκπαιδευτικός υψώνει φωνή —όχι για τον εαυτό του, αλλά για τα παιδιά— η απάντηση είναι ένα "πειθαρχικό", τότε ας μην αναρωτιόμαστε γιατί τα σχολεία στενάζουν από υποστελέχωση, παραιτήσεις και αδιαφορία.

Η εκπαιδευτικός αυτή δεν πρέπει να απολογηθεί. Πρέπει να τιμηθεί. Γιατί υπερασπίστηκε αυτό που πολλοί ξέχασαν: ότι η Παιδεία ξεκινά από τη φροντίδα.

Read next

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Threads
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Trello
  • Email
  • Εκπαίδευση
  • Εκπαίδευση
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Εκπαίδευση
  • Διεθνή
  • Ιστορία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Πρόσωπα
  • Κοινωνικά
  • Κέρκυρα

Διάβασε ακόμα...   

13ος Κόρισσος αγώνας δρόμου στην άμμο 2025 - Σάββατο 6 Σεπτέμβρη (17:00 στον Ίσσο)
Κέρκυρα 03-09-25

13ος Κόρισσος αγώνας δρόμου στην άμμο 2025 - Σάββατο 6 Σεπτέμβρη (17:00 στον Ίσσο)

Εκπαιδευτικοί: ΟΛΟΙ/ΕΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 3 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΣΤΙΣ 13:00
Εκπαίδευση 03-09-25

Εκπαιδευτικοί: ΟΛΟΙ/ΕΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 3 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΣΤΙΣ 13:00

 Στη Βουλή το πρόβλημα στελέχωσης του ΚΥ Παξών
Διαπόντια Νησιά - Παξοί 03-09-25

Στη Βουλή το πρόβλημα στελέχωσης του ΚΥ Παξών

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΠΙΑΓΚΗΣ Γραμματέας ΚΟ ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής - Βουλευτής Ν. Κερκύρας ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ Ατέρμονες μετακινήσεις...

Οι εκδικητικές απολύσεις στο φροντιστήριο Αλιμπινίσης δε θα περάσουν! - ΟΛΟΙ/ΕΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 4/9 ΣΤΙΣ 11:00
Εκπαίδευση 03-09-25

Οι εκδικητικές απολύσεις στο φροντιστήριο Αλιμπινίσης δε θα περάσουν! - ΟΛΟΙ/ΕΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 4/9 ΣΤΙΣ 11:00

«Από τύχη ζούμε»: Αυτή η μπασκέτα έπεσε… …οι άλλες όχι ακόμα
Εκπαίδευση 03-09-25

«Από τύχη ζούμε»: Αυτή η μπασκέτα έπεσε… …οι άλλες όχι ακόμα

Κύμα συμπαράστασης και αλληλεγγύης στην εκπαιδευτικό Κατερίνα Πανδή
Εκπαίδευση 03-09-25

Κύμα συμπαράστασης και αλληλεγγύης στην εκπαιδευτικό Κατερίνα Πανδή

Συγκέντρωση σήμερα (Τετάρτη 3/9) στην ΠΔΕ Αττικής ενάντια στη δίωξη της εκπαιδευτικού Λυδίας Κάσση
Εκπαίδευση 03-09-25

Συγκέντρωση σήμερα (Τετάρτη 3/9) στην ΠΔΕ Αττικής ενάντια στη δίωξη της εκπαιδευτικού Λυδίας Κάσση

Η ταβέρνα της αξιοπρέπειας
Επικαιρότητα 02-09-25

Η ταβέρνα της αξιοπρέπειας

Ο υπεύθυνος της «Αξιώτισσας» απαντά στον «οσφυοκάμπτη πρωτοκλασάτο υπουργό»: «Δεν διώξαμε τους πελάτες επειδή ήταν Εβραίοι»!
Επικαιρότητα 02-09-25

Ο υπεύθυνος της «Αξιώτισσας» απαντά στον «οσφυοκάμπτη πρωτοκλασάτο υπουργό»: «Δεν διώξαμε τους πελάτες επειδή ήταν Εβραίοι»!

Καλή & αγωνιστική σχολική χρονιά
Κέρκυρα 02-09-25

Καλή & αγωνιστική σχολική χρονιά

Δυσθεώρητα ενοίκια, διαμονή σε camping, αυτοκίνητα και ξενοδοχεία - Κινητοποίηση Τετάρτη 3/9 στη 1μμ στο υπ. εσωτερικών
Εκπαίδευση 02-09-25

Δυσθεώρητα ενοίκια, διαμονή σε camping, αυτοκίνητα και ξενοδοχεία - Κινητοποίηση Τετάρτη 3/9 στη 1μμ στο υπ. εσωτερικών

Οι μαζικοί θάνατοι στη Γάζα είναι κάτι παραπάνω από μια ανθρωπιστική κρίση — πρόκειται για μια κατακλυσμιαία ρήξη στο ηθικό σύμπαν μας
Διεθνή 02-09-25

Οι μαζικοί θάνατοι στη Γάζα είναι κάτι παραπάνω από μια ανθρωπιστική κρίση — πρόκειται για μια κατακλυσμιαία ρήξη στο ηθικό σύμπαν μας

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νότιας Κέρκυρας Τρίτη 2/9
Νότια Κέρκυρα 02-09-25

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νότιας Κέρκυρας Τρίτη 2/9

Κύμα συμπαράστασης στην εκπαιδευτικό Λ. Κάσση - Αδιαπαραγμάτευτη η παιδαγωγική ελευθερία! - Συγκέντρωση έξω από την ΠΔΕ Αττικής την Τετάρτη 3/9
Εκπαίδευση 02-09-25

Κύμα συμπαράστασης στην εκπαιδευτικό Λ. Κάσση - Αδιαπαραγμάτευτη η παιδαγωγική ελευθερία! - Συγκέντρωση έξω από την ΠΔΕ Αττικής την Τετάρτη 3/9

Τραυματισμός επιβάτιδας στο κατάστρωμα του «Λευκίμμη»
Κέρκυρα 02-09-25

Τραυματισμός επιβάτιδας στο κατάστρωμα του «Λευκίμμη»

Σοβαρό τροχαίο ατύχημα στις Βιταλάδες 
Κέρκυρα 02-09-25

Σοβαρό τροχαίο ατύχημα στις Βιταλάδες 

Την Παρασκευή 5/9/2025 παραμονή εγκαινίων ΔΕΘ. Πορεία Σωτηρίας της Δημόσιας Υγείας - «Το ΕΣΥ συρρικνώνεται. Από τις 90.000 οργανικές θέσεις καλύπτονται οι 70.000»
Επικαιρότητα 02-09-25

Την Παρασκευή 5/9/2025 παραμονή εγκαινίων ΔΕΘ. Πορεία Σωτηρίας της Δημόσιας Υγείας - «Το ΕΣΥ συρρικνώνεται. Από τις 90.000 οργανικές θέσεις καλύπτονται οι 70.000»

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani
Copyright © 2025 drepani.gr. Με την επιφύλαξη κάθε δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.