12-02-2024 23:16
Εκπαίδευση
- Κατηγορία: Εκπαίδευση
ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΜΕ ΤΟ ΙΣΧΥΡΟ ΜΑΣ ΟΠΛΟ ΤΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΑΠΟΧΗΣ
Την ημέρα της πανεκπαιδευτικής απεργίας, με τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις και πορείες των τελευταίων χρόνων και με χιλιάδες εκπαιδευτικούς να διαδηλώνουν ενάντια στην αυταρχική αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, η ΔΔΕ Ανατολικής Θεσ/νίκης αποφάσισε να εκκινήσει τις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης από τους διευθυντές\τριες ( πεδίο Α2) ΟΛΩΝ των ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ-ΙΣΣΩΝ, καταρτίζοντας μάλιστα και τα ζευγάρια των αξιολογητών- αξιολογούμενων!
Επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Και τονίζει:
Να μη συναινέσουμε! Να μην αποδεχτούμε την απαξίωση του ρόλου του συλλόγου διδασκόντων και την εξουσία του διευθυντή-manager. Να μην αφήσουμε την κυβέρνηση να στρώσει το δρόμο για την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, για το χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων, για το καθεστώς άνισων αμοιβών στους εκπαιδευτικούς.
ΔΕ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΓΡΑΝΑΖΙ ΣΤΑ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑ!
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ, ΤΟ ΙΣΧΥΡΟ ΜΑΣ ΟΠΛΟ!
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
ü ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗ ΔΔΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ Α2 ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!
ü ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΝΑ ΠΕΣΟΥΝ ΣΤΟ ΚΕΝΟ!
ü ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΜΕ ΤΟ ΙΣΧΥΡΟ ΜΑΣ ΟΠΛΟ ΤΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΑΠΟΧΗΣ,
ΜΕ ΜΑΖΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 20/11 ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ!
ü ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΤΕΤΑΡΤΗ 13/11, 2.30μμ, 1ο Γ/Σ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ
Την ημέρα της πανεκπαιδευτικής απεργίας, με τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις και πορείες των τελευταίων χρόνων και με χιλιάδες εκπαιδευτικούς να διαδηλώνουν ενάντια στην αυταρχική αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, η ΔΔΕ Ανατολικής Θεσ/νίκης αποφάσισε να εκκινήσει τις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης από τους διευθυντές\τριες ( πεδίο Α2) ΟΛΩΝ των ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ-ΙΣΣΩΝ, καταρτίζοντας μάλιστα και τα ζευγάρια των αξιολογητών- αξιολογούμενων!
Η ΔΔΕ Ανατολικής Θεσ/νίκης, φαίνεται πως δεν πήρε το μήνυμα χιλιάδων εκπαιδευτικών πως δε θα επιτρέψουν να κατισχύσει η τρομοκρατία για να επιβάλλουν η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ την αξιολόγηση και τη διάλυση του δημόσιου - δωρεάν σχολείου. Αναδεικνύεται σε ακραιφνή υποστηρικτή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του ΥΠΑΙΘΑ και «λαγό» των σχεδιασμών του. Επιδιώκει να γενικεύσει τις διαδικασίες της αξιολόγησης σε ΟΛΟΥΣ, παρακάμπτοντας το πεδίο Α1-αξιολόγηση από σχολικό σύμβουλο- και προχωρεί την αξιολόγηση από τους διευθυντές/τριες στο πεδίο Α2 για να δημιουργήσει όρους τετελεσμένων ότι η αξιολόγηση προχωράει.
Επιβεβαιώνεται περίτρανα για άλλη μια φορά πως το ΥΠΑΙΘΑ δεν κατάφερε να υποτάξει τον κλάδο που αγωνίζεται και να προχωρήσει την αξιολόγηση. Ο αγώνας του εκπαιδευτικού κινήματος έχει κατορθώσει να μπλοκάρει σημαντικές αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις που προωθεί η κυβέρνηση. Χιλιάδες νεοδιόριστες/οι μόνιμες/οι, αναπληρωτές/τριες, η συντριπτική πλειοψηφία του κλάδου, έχουν πάρει θέση ενάντια στην κυβερνητική πολιτική στην εκπαίδευση, την έχουν απονομιμοποιήσει, την αντιπαλεύουν.
Το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση μπροστά στη γενικευμένη αντίδραση του εκπαιδευτικού κινήματος έχουν εξαπολύσει μια πρωτοφανή επίθεση στους εκπαιδευτικούς και τους αγώνες τους, πασχίζουν με κάθε τρόπο να σταματήσουν τον επίμονο και ηρωικό αγώνα μας, επιστρατεύουν μηχανισμούς εκφοβισμού-απειλές, εκβιασμούς, διώξεις.
ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ / ΤΡΙΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΕ ΡΟΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗ - ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ
Το στάδιο Α2 της ατομικής αξιολόγησης του ν. 4823/21 αποτελεί τομή, όχι μόνο για την εξέλιξη της επίθεσης στα εργασιακά δικαιώματα και το δημόσιο σχολείο, αλλά κυρίως για την τεράστια αλλαγή που επιφέρει στη λειτουργία του σχολείου, στον ρόλο και τη θέση των εκπαιδευτικών και των διοικητικών στελεχών. Να σημειώσουμε ότι ούτε επί εποχής επιθεωρητισμού είχε ο διευθυντής αντίστοιχο αξιολογικό ρόλο - ήταν η χούντα που για πρώτη φορά όρισε τον διευθυντή ως αξιολογητή το 1970!
Να υπενθυμίσουμε ότι ο/η εκπαιδευτικός κρίνεται συνολικά ως μη ικανοποιητικός αν σε ένα από τα τρία αξιολογικά στάδια (Α1, Α2, Β) κριθεί ως μη ικανοποιητικός. Ο αξιολογικός ρόλος λοιπόν, του διευθυντή/ντριας, προϊσταμένης/ου αποκτά καθοριστικό ρόλο για την υπηρεσιακή μας κατάσταση.
- Με την ενεργοποίηση του Α2 ο/η διευθυντής/ντρια μετατρέπεται σε διοικητικό και παιδαγωγικό αξιολογητή που ελέγχει, κρίνει, παρακολουθεί, καταγράφει, παρατηρεί, και τελικά βαθμολογεί τους εκπαιδευτικούς του σχολείου! Με τον τρόπο αυτό αποκτά δικαιώματα επιτήρησης κι ελέγχου, δικαιώματα που δεν είχε ως τώρα.
- Η εξέλιξη αυτή δεν αφορά τις δυο φορές που καλείται να παρακολουθήσει τη διδασκαλία του εκπαιδευτικού, αλλά το σύνολο της καθημερινής λειτουργίας της/του εκπαιδευτικού σε όλες τις αρμοδιότητές της/του.
- Δεν αποτελεί μόνο τον αξιολογητή της/του για τις διοικητικές υποχρεώσεις (ωράριο, εφημερίες κλπ) αλλά τον αξιολογητή για την παιδαγωγική κι εκπαιδευτική πράξη της/του. Ο 4823/21 και η ενεργοποίηση του Α2 μεταλλάσσει πλήρως το σχολείο. Καταργείται η όποια παιδαγωγική ελευθερία του εκπαιδευτικού είχε απομείνει, δημιουργείται ένα πρωτοφανές αντιδημοκρατικό πλαίσιο.
- Το στάδιο Α2 της αξιολόγησης ακυρώνει πλήρως την παιδαγωγική, επιστημονική και κοινωνική μας υπόσταση και ανάγει σε κριτή της τον διευθυντή/ντρια.
- Το νέο σχολείο που πασχίζουν να επιβάλλουν είναι μια εξεταστική αρένα με προϊσταμένους φόβητρο, συναδέλφους ανταγωνιστές και εκπαιδευτικούς ανασφαλείς και με σκυμμένο κεφάλι.
Το ΥΠΑΙΘΑ παραχαράσσοντας και τον ίδιο του το ν. 4823/21 προωθεί την αξιολόγηση στο πεδίο Α2 ανεξάρτητα ή και ταυτόχρονα από την αξιολόγηση στο πεδίο Α1. Επιδιώκει να δημιουργήσει όρους για το προχώρημά της.
ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΕΣ ΑΓΩΝΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ.
Συνάδελφοι-ισσες, η αξιολόγηση έχει στόχο την ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών για όλα τα προβλήματα που οι αντιεκπαιδευτικές πολιτικές έφεραν στην εκπαίδευση. Θα γίνει το μέσο για την εξοικονόμηση προσωπικού, την υποταγή και τον πλήρη έλεγχο των εκπαιδευτικών στις εντολές της εξουσίας, την απομαζικοποίηση του δημόσιου σχολείου και σε συνδυασμό με την αυτονομία της σχολικής μονάδας θα οδηγήσει στην περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου. Να μη συναινέσουμε! Να μην αποδεχτούμε την απαξίωση του ρόλου του συλλόγου διδασκόντων και την εξουσία του διευθυντή-manager. Να μην αφήσουμε την κυβέρνηση να στρώσει το δρόμο για την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, για το χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων, για το καθεστώς άνισων αμοιβών στους εκπαιδευτικούς.
ΔΕ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΓΡΑΝΑΖΙ ΣΤΑ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑ!
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ, ΤΟ ΙΣΧΥΡΟ ΜΑΣ ΟΠΛΟ!
ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΚΑΝΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ!
1) Υπογράφουμε (αν δεν το έχουμε ήδη κάνει) τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία - αποχή που έχει κηρύξει η ΕΛΜΕ και η ΑΔΕΔΥ. Την πρωτοκολλούμε στο πρωτόκολλο του σχολείου. Η απεργία – αποχή καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους, όπως από τη συνάντηση με σύμβουλο - διευθυντή / αξιολογητή, την ενημέρωση της Ψηφιακής Πλατφόρμας, την κατάθεση έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης, κλπ.
Επισημαίνουμε ότι η απεργία - αποχή της ΕΛΜΕ και της ΑΔΕΔΥ είναι σε ισχύ και δεν έχει προσβληθεί νομικά. Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982 και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά αναγνωριζόμενη μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους/τις συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.
2) Αν μας καλέσει ο διευθυντής\τρια, υπηρεσιακά και ατομικά, να εκκινήσει τη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης, απαντάμε υπηρεσιακά με τον αριθμό πρωτοκόλλου της ομαδικής δήλωσης συμμετοχής στην Απεργία - Αποχή δηλώνοντας ότι συμμετέχω στην απεργία αποχή που έχει προκηρύξει η ΕΛΜΕ και η ΑΔΕΔΥ από κάθε ενέργεια της αξιολόγησης. Δε γράφουμε τίποτα επιπλέον ως απάντηση κι εδώ σταματάει η επικοινωνία μας με τον "αξιολογητή".
3) Δεν "μπαίνουμε" στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης για να μην ενεργοποιηθεί η διαδικασία.
4) Εάν παρ’ όλα αυτά συνάδελφοι «μπουν» στην ειδική πλατφόρμα, τους καλούμε να μη συνεχίσουν τη διαδικασία. Δε γράφουμε τίποτα, μας καλύπτει η απεργία αποχή.
5) Δεν αναρτούμε τίποτα στον ηλεκτρονικό ατομικό φάκελο στην ψηφιακή πλατφόρμα
6) Όταν μας καλέσει ο διευθυντής σε συνάντηση προσυνεννόησης και αν επιμείνει, δεν συμμετέχουμε, μας καλύπτει η απεργία αποχή.
7)Αν ο διευθυντής/αξιολογητής ορίσει συνάντηση, ενώ έχουμε δηλώσει απεργία αποχή, υλοποιούμε τις στάσεις εργασίας και καλούμε το σύλλογο διδασκόντων να σταθεί δίπλα μας.
Η ΟΛΜΕ έχει προκηρύξει 3ωρες στάσεις εργασίας για την πρώτη ή τη δεύτερη βάρδια εργασίας. Η ΕΛΜΕ έχει προκηρύξει στάσεις (μονόωρες, 2ωρες, 3ωρες) που γίνονται την ημέρα που ορίζουν για αξιολόγηση από το σύλλογο του σχολείου (πλειοψηφία ή μειοψηφία), από άλλα σχολεία και από το ΔΣ της ΕΛΜΕ.
8) Αν οι νέοι αξιολογητές επιχειρήσουν κρυφά από το σύλλογο διδασκόντων να μπαίνουν στην τάξη, για να αξιολογήσουν συνάδελφο και να τον βαθμολογήσουν(!), δεν αδιαφορούμε. Το σχολείο είναι δημόσιο και επομένως όλες οι δραστηριότητες που διαπερνούν τη λειτουργία του, πρέπει να είναι σε γνώση όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων. Το σωματείο και οι σύλλογοι υπερασπίζουμε τις συλλογικές αποφάσεις. Κανείς επιθεωρητής στην τάξη.
9) Όταν οι διευθυντές / αξιολογητές επιχειρούν να μπουν στην τάξη καλούμε όλο το σύλλογο με στάση εργασίας να είναι στο πλευρό του συναδέλφου που θέλουν να αξιολογήσουν.
10) Ενημερώνουμε άμεσα την ΕΛΜΕ, αν γίνετε αποδέκτες μηνύματος που αφορά την ατομική αξιολόγηση, εάν ο διευθυντής κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
Απευθυνόμαστε σε όλους τους συναδέλφους να μην επιτρέψουμε την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Να μην επιτρέψουμε το ξεκίνημα της άρσης της μονιμότητας για όλους.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να στηρίξουμε τις αποφάσεις της ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ και να υπερασπιστούμε τα θεμελιώδη εργασιακά μας δικαιώματα. Να αντισταθούμε στην υποταγή, στην καλλιέργεια του φόβου και της εργασιακής ανασφάλειας.
Στέλνουμε σαφές μήνυμα ότι στον αυταρχικό κατήφορο του Υπουργείου Παιδείας η μόνη απάντηση είναι η συνέχιση του αγώνα με το ισχυρό μας όπλο την απεργία αποχή ενάντια στην κατηγοριοποίηση και προσαρμογή του δημόσιου σχολείου στις ανάγκες της αγοράς, για την προώθηση των διεκδικήσεων των σωματείων μας. Με μαζική συμμετοχή στην 24ωρη απεργία στις 20/11 και στα συλλαλητήρια, καθώς και στη συνέχιση και κλιμάκωση του αγώνα, με πρωταγωνιστές τους εκπαιδευτικούς και μαζικές Γενικές Συνελεύσεις, μπορούμε να σταματήσουμε την αξιολόγηση!
ΚΑΝΕΙΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ! ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ- ΕΝΩΤΙΚΑ – ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ!
Ο κερκυραϊκός Δεκέμβρης του 1944
Γράφει ο Χρήστος Γαρουνιάτης (πρώτη δημοσίευση Τρίτη, 13 Δεκεμβρίου 2022) Όπως γενιές ολόκληρες μάθαμε από την κυρίαρχη αστική τάξη και τα συναφή ιστορικά αναγνώσματα του...