12-10-2024 19:12
Κέρκυρα
- Κατηγορία: Εκπαίδευση
Η ΟΛΜΕ καταγγέλλει την επανεισαγωγή της τηλεκπαίδευσης - Kαταγγελία για τη Διευθύντρια του 31ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης
Η ΟΛΜΕ καταγγέλλει την επανεισαγωγή της τηλεκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας λόγω της κακοκαιρίας BORA, υποστηρίζοντας ότι η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση και χρησιμοποιείται για επικοινωνιακούς σκοπούς.
Η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης εξέδωσε ψήφισμα διαμαρτυρίας για την κλήση σε γραπτές εξηγήσεις εκπαιδευτικού από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) Ανατολικής Θεσσαλονίκης, εξαιτίας της μη συμμετοχής της στην τηλεκπαίδευση κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας BORA. Η καταγγελία σημειώνει ότι η εκπαιδευτικός, η οποία είναι οργανωτική γραμματέας της ΕΛΜΕ, αντιμετώπισε πίεση για συμμετοχή σε τηλεκπαίδευση παρά τις δύσκολες συνθήκες και την απόφαση του Δήμου Θεσσαλονίκης να παραμείνουν κλειστά τα σχολεία.Η ΟΛΜΕ καλεί τους διευθυντές να παραμένουν εντός των αρμοδιοτήτων τους και να υπερασπίζονται τα δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ
Για την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης λόγω καιρικών φαινόμενων
Με αφορμή το πέρασμα της κακοκαιρίας BORA από πολλές περιοχές της Ελλάδας που δέχτηκαν ισχυρά πλήγματα και το κλείσιμο σχολικών μονάδων η κυβέρνηση επανέφερε το μέτρο της τηλεκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες των συγκεκριμένων περιοχών.
Η ΟΛΜΕ έχει επανειλημμένα τοποθετηθεί για το ζήτημα της τηλεκπαίδευσης. Τη περίοδο της πανδημίας και της εγκληματικής πολιτικής του Υπουργείου των κλειστών σχολείων για περίπου 2 χρόνια, σταθήκαμε δίπλα στους/στις μαθητές/τριες μας και στις οικογένειές τους και αξιοποιήσαμε κάθε πρόσφορο μέσο για να διατηρηθεί η επαφή με τη σχολική ζωή. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου από τότε μέχρι και σήμερα, δε δημιούργησε καμία προϋπόθεση για την ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών στην τηλεκπαίδευση.
Αντίθετα χρησιμοποιεί την τηλεκπαίδευση προκειμένου να κρύψει τις τεράστιες ευθύνες της για τη διακοπή της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας λόγω της ακαταλληλότητας των σχολικών κτηρίων, των υποδομών συνολικά, των ελλείψεων σε προσωπικό (π.χ. Γαύδος) ακόμα και ως μέσο καταστολής των αγωνιζόμενων μαθητών/τριών.
Η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, όπως αποδείχθηκε και την περίοδο της πανδημίας.
Η τακτική του Υπουργείου να ενημερώνει με ένα email την προηγούμενη ημέρα το βράδυ εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες ότι την επόμενη ημέρα θα γίνει τηλεκπαίδευση αγγίζει τα όρια της γελοιότητας. Η προετοιμασία του εκπαιδευτικού υλικού και του σχεδίου μαθήματος προσαρμοσμένα στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, είναι αδύνατη να πραγματοποιηθεί μέσα σε μια νύχτα. Είναι προκλητικό να καλούνται οι συνάδελφοι/-ισσες να μπουν σε μια τέτοια διαδικασία, πόσο μάλλον όταν οι ίδιοι/ες αλλά και οι οικογένειες των μαθητών/τριών έχουν χτυπηθεί από τα καιρικά φαινόμενα (κατεστραμμένα σπίτια, διακοπές ρεύματος, σύνδεση στο Internet κλπ).
Αναρωτιόμαστε επίσης τι μπορεί να γίνει με τους/τις συναδέλφους/-ισσες που έχουν παιδιά σε σχολική ηλικία και καλούνται τα ίδια να παρακολουθήσουν μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης.
Είναι προφανές ότι δεν πρόκειται ούτε καν για τηλεκπαίδευση απλά για τηλε-απασχόληση που ικανοποιεί τα επικοινωνιακά κόλπα της κυβέρνησης.
Σε περίοδο κακοκαιρίας είναι επίσης προφανές ότι οι συνάδελφοι/-ισσες που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τον εξοπλισμό των σχολικών μονάδων δεν μπορούν να το κάνουν αφού η πρόσβαση προς τα σχολεία μπορεί να είναι δύσκολη ή επικίνδυνη.
Επισημαίνουμε ότι:
- Οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να εργάζονται από το σπίτι τους, καθώς αυτό δεν αποτελεί χώρο εργασίας. Δεν υποχρεούνται μέσα στο Σαββατοκύριακο, εκτός ωραρίου και από το σπίτι τους, να δοκιμάσουν οποιαδήποτε πλατφόρμα ή να προβούν σε κάποια άλλη ενέργεια.
- Δεν υποχρεούνται να παρέχουν από το σπίτι τους τηλεκπαίδευση, εφόσον το σχολείο είναι κλειστό ούτε να χρησιμοποιούν προσωπικά τεχνολογικά μέσα για εργασία από το σπίτι. Η πολιτεία οφείλει να παρέχει τον απαραίτητο εξοπλισμό και υποστήριξη στους/στις εργαζόμενους/-ες.
- Η ασφάλεια των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών και των οικογενειών τους είναι προτεραιότητα, ιδιαίτερα σε συνθήκες που καθιστούν επικίνδυνη τη μετάβαση στις σχολικές μονάδες.
Απαιτούμε από την κυβέρνηση να σταματήσει τα επικοινωνιακά τρικ και να ασχοληθεί σοβαρά ώστε να αποκτήσουμε σύγχρονα και ασφαλή σχολεία, σύγχρονες υποδομές και επαρκές μόνιμο προσωπικό.
Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης εξέδωσε ψήφισμα διαμαρτυρίας για την κλήση σε γραπτές εξηγήσεις εκπαιδευτικού από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) Ανατολικής Θεσσαλονίκης, εξαιτίας της μη συμμετοχής της στην τηλεκπαίδευση κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας BORA. Η καταγγελία σημειώνει ότι η εκπαιδευτικός, η οποία είναι οργανωτική γραμματέας της ΕΛΜΕ, αντιμετώπισε πίεση για συμμετοχή σε τηλεκπαίδευση παρά τις δύσκολες συνθήκες και την απόφαση του Δήμου Θεσσαλονίκης να παραμείνουν κλειστά τα σχολεία.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η Διευθύντρια του 31ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης προχώρησε σε αναφορά, ισχυριζόμενη ότι η εκπαιδευτικός αρνήθηκε να συμμετάσχει στην τηλεκπαίδευση. Παράλληλα, την προέτρεψε να προσέλθει στο σχολείο για να διδάξει, παρά την απόφαση για κλείσιμο των σχολικών μονάδων λόγω επικινδυνότητας. Είναι αξιοσημείωτο ότι η εν λόγω εκπαιδευτικός είχε τραυματιστεί σοβαρά στο παρελθόν από την πτώση καγκελόπορτας στο σχολείο, γεγονός που υπογραμμίζει την έλλειψη μέριμνας για την ασφάλεια στις σχολικές υποδομές.
Η Α' ΕΛΜΕ καταδικάζει την ταχύτητα με την οποία κινήθηκε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ζητώντας εξηγήσεις από την εκπαιδευτικό μέσα σε μία μόλις ημέρα. Επιπλέον, θέτει ερωτήματα για την απουσία ανάλογης κινητοποίησης σε ζητήματα όπως τα κενά προσωπικού, οι ελλείψεις υποδομών και η ανεπαρκής χρηματοδότηση.
Μαζική επίθεση σε συμμαθητή τους γιατί παρενόχλησε σεξουαλικά μαθήτρια (φωτό)
Άγριο επεισόδιο σημειώθηκε στο 7ο ΕΠΑΛ Λάρισας, όταν μαθητές ομαδικά άρχισαν να επιτίθενται σε συμμαθητή τους, με αφορμή πληροφορία που μεταδόθηκε με ταχύτητα αστραπής σε όλο το σχολείο για σεξουαλική παρενόχληση σε μαθήτρια του...