Εύη Μπιχαρικοπούλουπό - aτον/την e-lesxi
Δεδομένης της έλλειψης σαφούς αναφοράς στην υποχρέωση των αναπληρωτών Προϊσταμένων των ΚΕΔΑΣΥ να αξιολογούν τα μέλη ΕΕΠ και τους εκπαιδευτικούς, στο νόμο της αξιολόγησης και στις εφαρμοστικές εγκυκλίους της, λαμβάνεις ένα απόγευμα ενυπόγραφα την πρόσκληση στο ΑΠΥΣΠΕ ΑΤΤΙΚΗΣ, να εξηγήσεις γιατί «παρεμποδίζεις το έργο της αξιολόγησης» και συνεπακόλουθα γιατί παίρνεις μέρος σε νόμιμη Απεργία-Αποχή.
Από τις 23/12/24 έχουν προηγηθεί αναβολές, σύσταση νέου συμβουλίου μετά τις εκλογές των αιρετών, αλλαγές στην ώρα τελευταία στιγμή κλπ.
Όμως το εκπαιδευτικό κίνημα είναι εκεί ζωντανό και μαχητικό. Να σε στηρίζει με αποφάσεις, με ψηφίσματα, με ανακοινοποιήσεις, με νομική εκπροσώπηση (την καλύτερη) και σύνταξη υπομνήματος, με συζητήσεις και συμπαράσταση. Παρών και ο Πρόεδρος της ΔΟΕ, όμως χωρίς απόφαση (τον ευχαριστώ ιδιαιτέρως).
Το δίκιο σε πνίγει, λες δεν μπορεί να μου φέρονται έτσι, δουλεύω ασταμάτητα να λειτουργεί το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. με τόσες ελλείψεις και να παρέχει υποστήριξη σε μαθητές, γονείς και σχολικές μονάδες. Οι συνάδελφοι μέσα κι έξω από το ΚΕΔΑΣΥ αλληλέγγυοι, ο ΣΕΠΕ «Μακρυγιάννης» αποφασιστικά μπροστά, όχι δεν θα αφήσουμε το φόβο να νικήσει.
Και μέσα στο συμβούλιο ερωτήσεις πολλές, άλλες ρητορικές κι άλλες λαβή για να επαναλάβεις τις ίδιες θέσεις για τις οποίες μάχεσαι από αναπληρώτρια ακόμα. Οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι να παίρνουν την πράξη μονιμοποίησής τους αυτόματα με τη συμπλήρωση της διετίας, η αξιολόγησή τους είναι εκβιασμός και προσπάθεια υποταγής ενός κόσμου που ακόμα αντιστέκεται στην ισοπέδωση της παιδαγωγικής και κοινωνικής ελευθερίας. Τα προβλήματα στο σχολείο προέρχονται από την κρατική υποχρηματοδότηση, τα ρημαγμένα κτήρια, τις ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό και υλικοτεχνικές υποδομές, το «βαρύ» και αναχρονιστικό Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, την ίδια την εκπαιδευτική πολιτική δηλαδή, όχι από την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ε.Ε.Π. που γυρίζουν 5 σχολικές μονάδες να υποστηρίξουν εκατοντάδες μαθητές με ένα ξεροκόμματο που κατ΄ ευφημισμόν ονομάζεται «μισθός».
Κι εσύ δηλώνεις θαρρετά «δεν ερωτεύθηκα καμία καρέκλα», αν δεν πίστευα ότι η κοινωνία αλλάζει δε θα γινόμουν δασκάλα, οι νόμοι κρίνονται και ανατρέπονται, έχεις διαλέξει πλευρά χρόνια τώρα, γνωρίζεις καλά πως «τα στερνά τιμούν τα πρώτα» και πρώτα διδάσκουμε με το παράδειγμά μας.
Η αξιολόγηση συνδέεται με τη λογική της αγοράς και της ανταγωνιστικότητας, προωθεί την κατηγοριοποίηση μεταξύ των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων και δημιουργεί ανισότητες και συγκρούσεις μέσα στο σχολείο. Η εκπαίδευση είναι συλλογική διαδικασία, που επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες (πρόγραμμα σπουδών, υλικοτεχνική υποδομή, κοινωνικές συνθήκες κ.λπ.), όχι από την ατομική απόδοση κάθε εκπαιδευτικού.
Η ανατροπή είναι πάντα δυνατή, αρκεί να αναγνωρίσουμε τη δύναμή μας, να δράσουμε συλλογικά και αποφασιστικά. ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ, ΜΕ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΑΣ, ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ!