12-02-2024 23:16
Εκπαίδευση
- Κατηγορία: Εκπαίδευση
Συντονιστικό Νηπιαγωγών: Ασφάλεια – Σε πρώτη προτεραιότητα
Συντονιστικό Νηπιαγωγών
ΑΣΦΑΛΕΙΑ: ΣΕ ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ – ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ
Συναδέλφισσες/συνάδελφοι,
Με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα που εκτυλίσσονται ανά την επικράτεια, όπου εκπαιδευτικοί καλούνται να απολογηθούν για την «αδυναμία» αντιμετώπισης κρίσιμων θεμάτων που αφορούν την ασφάλεια παιδιών και εκπαιδευτικών, κρίνουμε απαραίτητη τη θωράκισή μας απέναντι στην αδράνεια των αρμόδιων φορέων, όπως των Δήμων και του Υπουργείου Παιδείας.
Η τεκμηριωμένη καταγραφή τυχόν προβλημάτων, ελλείψεων και κακοτεχνιών στους σχολικούς χώρους μέσω πρακτικού του Συλλόγου Διδασκόντων θεωρείται αναγκαία και επιβεβλημένη. Το πρακτικό αυτό θα πρέπει να αποσταλεί στους αρμόδιους φορείς (Δήμο – Διεύθυνσης Κτιριακής Υποδομής και Τεχνική Υπηρεσία Δήμου, Διεύθυνση Εκπαίδευσης) και να κοινοποιηθεί στους γονείς για την πλήρη ενημέρωσή τους.
Το κείμενο που ακολουθεί μπορεί να λειτουργήσει ως οδηγός για τη σύνταξη ενός τέτοιου πρακτικού, ύστερα από προσαρμογές που αφορούν στις ιδιαιτερότητες της δικής σας σχολικής μονάδας ή με την προσθήκη επιπλέον διαφοροποιήσεων, όπου κρίνεται αναγκαίο.Εν μέσω ερωτημάτων που σχετίζονται με την ασφάλεια, και απαντήσεων– προτάσεωνστα κρίσιμα αυτά ερωτήματα, αναδεικνύονται οι ευθύνες των αρμόδιων φορέων και οι απαιτούμενες από μέρους τους ενέργειες για την πρόληψη και εξάλειψη επικίνδυνων καταστάσεων.
Αριθμός Πράξης …… της ………/10/2024
Θέμα: Ασφάλεια παιδιών στους σχολικούς χώρους – Προβλήματα που προκύπτουν από την κτιριακή κατάσταση του σχολείου αλλά και από την έλλειψη επαρκούς προσωπικού
Σήμερα, ….10/2024, μετά από έκτακτη πρόσκληση της Προϊσταμένης ………………………………, συνήλθε σε συνεδρίαση ο Σύλλογος Διδασκόντων του ……….Νηπιαγωγείου ………………….. με θέμα :
«Ασφάλεια παιδιών στους σχολικούς χώρους – Προβλήματα που προκύπτουν από την κτιριακή κατάσταση του σχολείου αλλά και από την έλλειψη επαρκούς προσωπικού»
Αφού παρουσιάστηκαν από την Προϊσταμένη όλες οι ενέργειες που έχουν γίνει μέχρι τώρα, οι οποίες συζητήθηκαν διεξοδικά, εκφράστηκε η έντονη ανησυχία μας για την κατάσταση που επικρατεί στο σχολείο μας και θέτουμε προς τους αρμόδιους τα ακόλουθα ζητήματα δηλώνοντας ότι ως δημόσιοι λειτουργοί διεκδικούμε ασφαλή σύγχρονα κτίρια και ποιοτική εκπαίδευση ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ για όλα τα παιδιά και γι` αυτό προσπαθούμε καθημερινά.
Α. Προβλήματα προς αντιμετώπιση
1. Κτιριακή κατάσταση και αιτήματα επισκευής προς τον Δήμο
– Ποιος φέρει την ευθύνη για την κατάσταση του σχολικού κτιρίου, όταν επανειλημμένα αιτήματα επισκευής προς τον Δήμο παραμένουν αδιεκπεραίωτα και σε εκκρεμότητα; (Παραθέτονται οι αριθμοί πρωτοκόλλου …………των σχετικών εγγράφων και επισυνάπτονται )
2. Προσεισμικός έλεγχος του κτιρίου
– Ποιος είναι υπεύθυνος όταν δεν έχει πραγματοποιηθεί ο απαραίτητος προσεισμικός έλεγχος του κτιρίου ή όταν τα αποτελέσματά του δεν έχουν κοινοποιηθεί στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς; Υπάρχει προγραμματισμός για τον τακτικό έλεγχο του κτιρίου σε σχέση με την αντισεισμική προστασία;
3. Τοποθέτηση ειδικής μεμβράνης ασφαλείας στις πόρτες
– Ποιος ευθύνεται για την καθυστέρηση της εγκατάστασης ειδικής μεμβράνης ασφαλείας στις πόρτες του σχολείου, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών;
4. Κακοτεχνίες και υπευθυνότητες
– Πώς διασφαλίζεται η ασφάλεια μαθητών και προσωπικού από πιθανές κακοτεχνίες σε κατασκευές και επισκευές του σχολικού κτιρίου; Υπάρχει έλεγχος από ειδικούς για τα παράθυρα, δεδομένων των πρόσφατων περιστατικών πτώσης παραθύρων σε σχολεία ανά την επικράτεια ;
5. Καταλληλότητα και ασφάλεια του αύλειου χώρου
– Ποιος είναι υπεύθυνος για την τακτική επιθεώρηση του αύλειου χώρου, όπου οι μαθητές περνούν μεγάλο μέρος του σχολικού τους χρόνου; Ελέγχεται ο εξοπλισμός (παιδικές χαρές, παγκάκια κ.λπ.) για την καταλληλότητά τους και οι φθορές που έχουν υποστεί τα κιγκλιδώματα;
6. Στερέωση ψευδοροφών, σωληνώσεων και λοιπών στοιχείων
– Είναι οι ψευδοροφές, σωληνώσεις, φωτιστικά, χωρίσματα και διακοσμητικά γύψινα στοιχεία κατάλληλα στερεωμένα ώστε να αποφευχθεί η πτώση τους σε περίπτωση σεισμού, ιδιαίτερα κατά μήκος των εξόδων διαφυγής όταν μάλιστα πρόσφατα ανά την επικράτεια πέφτουν σοβάδες σε αίθουσες διδασκαλίας;
7.Ασφάλεια των παιδιών όταν ο εκπαιδευτικός είναι μόνος του
– Ποιος φέρει την ευθύνη για την ασφάλεια των μαθητών όταν ένας εκπαιδευτικός βρίσκεται μόνος του στο κτίριο και αντιμετωπίζει έκτακτες καταστάσεις, όπως ξαφνική αδιαθεσία ή επείγουσα ιατρική φροντίδα σε περίπτωση ατυχήματος;
Β. Προτάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων
Ο Σύλλογος Διδασκόντων ζητά άμεσα από τους αρμόδιους φορείς (Δήμος, Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ΟΑΣΠ) τις εξής ενέργειες:
1. Διενέργεια προσεισμικού ελέγχου και δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς.
2. Άμεση ικανοποίηση των αιτημάτων επισκευής του σχολικού κτιρίου, ώστε να εξαλειφθούν τυχόν προβλήματα και κακοτεχνίες.
3. Τοποθέτηση ειδικής μεμβράνης ασφαλείας στις πόρτες και επιθεώρηση των παραθύρων για τη διασφάλιση της ασφάλειας των μαθητών.
4. Επιθεώρηση και βελτίωση του αύλειου χώρου, με εξασφάλιση της καταλληλότητας και ασφάλειας του εξοπλισμού και των κιγκλιδωμάτων.
5. Διασφάλιση επαρκούς προσωπικού για την αποφυγή κινδύνων που προκύπτουν –ειδικά σε περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης, εξαιτίας της παρουσίας ενός και μόνο εκπαιδευτικού στο σχολικό κτίριο.
6. Συστηματική επιθεώρηση του σχολείου από τις αρμόδιες υπηρεσίες για την αποφυγή περαιτέρω κινδύνων και ελλείψεων.
Γ. Κλείσιμο Συνεδρίασης
Το παρόν πρακτικό θα διαβιβαστεί στους αρμόδιους φορείς (Δήμος, Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ΟΑΣΠ) για να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες που αφορούν την ασφάλεια των μαθητών και του προσωπικού στον σχολικό χώρο και θα κοινοποιηθεί στους γονείς.
Το παρόν πρακτικό αφού διαβάστηκε υπογράφεται ομόφωνα από τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων.
Η ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Ο κερκυραϊκός Δεκέμβρης του 1944
Γράφει ο Χρήστος Γαρουνιάτης (πρώτη δημοσίευση Τρίτη, 13 Δεκεμβρίου 2022) Όπως γενιές ολόκληρες μάθαμε από την κυρίαρχη αστική τάξη και τα συναφή ιστορικά αναγνώσματα του...