01-14-2025 21:05
Εκπαίδευση
- Κατηγορία: Εκπαίδευση
Τραυματισμός εκπαιδευτικού από πτώση σοβάδων σε …αυτοαξιολογημένο σχολείο
Τραυματισμός εκπαιδευτικού από πτώση σοβάδων σε …αυτοαξιολογημένο σχολείο
Τραυματισμός εκπαιδευτικού από πτώση σοβάδων στο … αυτοαξιολογημένο ΕΠΑΛ Σπάρτης
Σχολεία - παγίδες και … αυτοαξιολογημένα στα οποία παραμονεύει ο κίνδυνος για τη σωματική ακεραιότητα και τη ζωή μαθητών - καθηγητών – γονιών. Το θέμα επανέρχεται με αφορμή την πτώση σοβάδων στο ΕΠΑΛ Σπάρτης (8/1) και τον τραυματισμό εκπαιδευτικού.
Η τραγική κατάσταση των σχολικών κτιρίων δεν μπορεί πια να αγνοηθεί και πρέπει να σημάνει συναγερμό για όλους.
Ούτε τα παιδιά ούτε οι δάσκαλοι δεν είναι ασφαλείς στους χώρους που υποτίθεται ότι θα πρέπει να είναι οι πιο ασφαλείς για τη μόρφωση και την υγεία τους. Το ΕΠΑΛ, όπως και άλλες σχολικές μονάδες στην περιοχή, υποφέρουν από χρόνια αμέλεια και έλλειψη προγραμματισμένων συντηρήσεων. Οι κίνδυνοι, που προλαμβάνονται με τον κατάλληλο προγραμματισμό και επαρκή χρηματοδότηση, δεν θεωρούνται επείγον θέμα για τις τοπικές αρχές και την κυβέρνηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Λακωνικού Τύπου», το πρωί της Πέμπτης (9/1) πραγματοποιήθηκε από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Σπάρτης, έλεγχος των οροφών του Α’ κτιρίου του ΕΠΑΛ. Από τον έλεγχο προέκυψε πως τα μαθήματα μπορούν να διεξαχθούν κανονικά σε όλες τις αίθουσες του Α’ κτιρίου, εκτός της αίθουσας Α4 -όπου συνέβη το περιστατικό. Εκεί τα μαθήματα θα επανέλθουν μετά το πέρας σχετικών εργασιών αποκατάστασης της οροφής και σχετική ενημέρωση της Τεχνικής Υπηρεσίας.
Εντούτοις τα προβλήματα δεν είναι μεμονωμένα, αλλά ούτε και σπάνια, καθώς σε πολλές σχολικές μονάδες η συντήρηση είναι ανύπαρκτη, τα παιδιά κάνουν μάθημα σε μη επίσημους και εγκεκριμένους χώρους, η θέρμανση δεν επαρκεί, τα παράθυρα μπάζουν και η καθαριότητα είναι κατώτερη του μετρίου.
Από έρευνες προκύπτει ότι ποσοστό μεγαλύτερο του 50% των δημόσιων σχολείων χρήζει άμεσων εργασιών συντήρησης και βελτιώσεων, ώστε να καταστούν οι χώροι ασφαλείς για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Σημαντικό ρόλο στο διευρυμένο αυτό πρόβλημα έχει παίξει η γενικότερη χαμηλή χρηματοδότηση των δήμων σε σχέση με τα σχολεία και το γεγονός ότι τα προβλήματα σπρώχνονται "κάτω από το χαλί" μέχρι να γίνει το κακό...
Η ποιότητα των σχολικών κτιρίων είναι άμεσα συνδεδεμένη και με τη διάθεση για γνώση που έχουν οι μαθητές και τη διάθεση για διδασκαλία που έχουν οι εκπαιδευτικοί. Ζημιές και σοβαρά προβλήματα οφείλουν να αντιμετωπίζονται άμεσα και όσο πιο ολοκληρωμένα γίνεται, ώστε να υπάρχει ασφάλεια.
Δραπανι-φόρος
«Για την οικονομική ασφυξία των σχολείων και τις ευθύνες της κυβέρνησης και του Δήμου»
Η ΕΛΜΕ Ζακύνθου με σχετική της ανακοίνωση αναφέρει για τα οικονομικά προβλήματα που υπάρχουν στα σχολεία του Δήμου. «Η κυβέρνηση εξακολουθεί να αφήνει τα σχολεία χωρίς χρηματοδότηση, με...