11-20-2024 22:42
Κέρκυρα
- Κατηγορία: Εκπαίδευση
Νέα αυθαίρετη μεθόδευση της ΔΔΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης
Με μια νέα αυταρχική επίθεση στα κατοχυρωμένα δικαιώματα των εκπαιδευτικών, η διευθύντρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανατολικής Θεσσαλονίκης Ζ. Βαζούρα, επιχειρεί να αποτρέψει τη συμμετοχή του κλάδου στην απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση.
Στις απειλές, την απαξιωτική στάση απέναντι στους συναδέλφους και τις ΕΛΜΕ, τις διώξεις και τα άλλα κρούσματα αυταρχικής συμπεριφοράς, ήρθε να προστεθεί η απαίτηση να μη γίνονται δεκτές από το πρωτόκολλο των σχολικών μονάδων οι συλλογικές δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή είτε αυτές είναι της ΑΔΕΔΥ είτε των ΕΛΜΕ. Μάλιστα όπως έχει γίνει γνωστό «προειδοποιήθηκαν» σχετικά οι διευθυντές των σχολείων, προφορικά πάντα.
Επισημαίνουν μεταξλυ άλλων σε ανακοίνωσή τους οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης
Και καταλήγουν:
Καταγγέλλουμε τις μεθοδεύσεις της ΔΔΕ ανατολικής Θεσσαλονίκης και καλούμε τις ΕΛΜΕ, την ΟΛΜΕ και την ΑΔΕΔΥ να αναλάβουν άμεσα τις αναγκαίες πρωτοβουλίες, συνδικαλιστικές, νομικές κ.ά., ενάντια στα εμπόδια που υψώνει η διευθύντρια στην άσκηση των δικαιωμάτων των συναδέλφων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Νέα αυθαίρετη μεθόδευση της ΔΔΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης η παρεμπόδιση της συλλογικής δήλωσης συμμετοχής στην απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση
Με μια νέα αυταρχική επίθεση στα κατοχυρωμένα δικαιώματα των εκπαιδευτικών, η διευθύντρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανατολικής Θεσσαλονίκης Ζ. Βαζούρα, επιχειρεί να αποτρέψει τη συμμετοχή του κλάδου στην απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση.
Στις απειλές, την απαξιωτική στάση απέναντι στους συναδέλφους και τις ΕΛΜΕ, τις διώξεις και τα άλλα κρούσματα αυταρχικής συμπεριφοράς, ήρθε να προστεθεί η απαίτηση να μη γίνονται δεκτές από το πρωτόκολλο των σχολικών μονάδων οι συλλογικές δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή είτε αυτές είναι της ΑΔΕΔΥ είτε των ΕΛΜΕ. Μάλιστα όπως έχει γίνει γνωστό «προειδοποιήθηκαν» σχετικά οι διευθυντές των σχολείων, προφορικά πάντα.
Η κατάθεση εγγράφων στο πρωτόκολλο είναι δικαίωμα του εκπαιδευτικού και κάθε πολίτη και η σχολική μονάδα, όπως και κάθε δημόσια υπηρεσία είναι υποχρεωμένη να τα δεχτεί, χωρίς να πέφτει λόγος σε κανέναν τι, γιατί και από ποιον υπογράφεται. Το νομικό πλαίσιο δεν αφήνει περιθώρια για αυθαίρετες ερμηνείες. Πολύ συγκεκριμένα ο σχετικός νόμος Νόμος 2690/1999 - ΦΕΚ 45 A’/1999 αναφέρει για το θέμα:
Κάθε έγγραφο που περιέρχεται στην υπηρεσία με οποιονδήποτε τρόπο, καταχωρίζεται αυθημερόν στο βιβλίο εισερχομένων, κατ` αύξοντα αριθμό, με χαρακτηρισμό και μνεία του θέματος στο οποίο αναφέρεται και του αριθμού των στοιχείων που το συνοδεύουν. Στο ίδιο βαθμό αναγράφονται επίσης το όργανο προς το οποίο το έγγραφο απευθύνεται, καθώς και η ημερομηνία εισόδου του. Η υπηρεσία οφείλει να χορηγεί βεβαίωση καταχώρισης του εγγράφου με όλα τα παραπάνω στοιχεία.
Όλα τα υπόλοιπα που διακινούνται περί κινδύνων πλαστογραφίας, ατομικού χαρακτήρα της δήλωσης που με ένα άλμα στη σκέψη εξοιμοιώνονται με …δικαστική προσφυγή, «ακύρωσης» αριθμού πρωτοκόλλου και άλλα ευφάνταστα, είναι απλά τεχνάσματα για να αποτρέψουν τη συλλογική έκφραση των συναδέλφων και να τους απομονώσουν. Η συμμετοχή όμως στην απεργία-αποχή είναι μια κατεξοχήν συλλογική στάση, καθώς συντασσόμαστε με τα σωματεία μας για να υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο και τον εκπαιδευτικό, τα δικαιώματα και τις δημοκρατικές ελευθερίες.
Η συγκεκριμένη μεθόδευση δείχνει για άλλη μια φορά ότι η αξιολόγηση πάει χέρι-χέρι με την αυταρχική επιβολή, τη διοικητική αυθαιρεσία και την προσπάθεια να εγκατασταθεί ο φόβος μέσα στα σχολεία. Μια διαδικασία που βασίζεται σήμερα στην αυθαίρετη και υποκειμενική βούληση του αξιολογητή και αύριο -αν η κυβέρνηση καταφέρει να την περάσει- στις επιδόσεις των μαθητών που η αντιεκπαιδευτική πολιτική καθηλώνει. Η αξιολόγηση είναι προϋπόθεση για να επιβληθεί το κατηγοριοποιημένο σχολείο των διακρίσεων και των ταξικών φραγμών που αγνοεί τις ανάγκες των μαθητών, διαιρεί τους εκπαιδευτικούς, συνθλίβει την παιδαγωγική ελευθερία και τα δικαιώματα. Αποδεικνύεται και με αυτό το γεγονός ο αντιεκπαιδευτικός χαρακτήρας και η απειλή που συνιστά για ένα σχολείο κοντά στις κοινωνικές ανάγκες.
Καταγγέλλουμε τις μεθοδεύσεις της ΔΔΕ ανατολικής Θεσσαλονίκης και καλούμε τις ΕΛΜΕ, την ΟΛΜΕ και την ΑΔΕΔΥ να αναλάβουν άμεσα τις αναγκαίες πρωτοβουλίες, συνδικαλιστικές, νομικές κ.ά., ενάντια στα εμπόδια που υψώνει η διευθύντρια στην άσκηση των δικαιωμάτων των συναδέλφων.
Αξιολόγηση : Ένα χιουμοριστικό τραγούδι "τροφή για σκέψη"
Αυτό το χιουμοριστικό τραγούδι δημιουργήθηκε από εκπαιδευτικούς για να ρίξει φως στις αλήθειες και τους προβληματισμούς γύρω από την αξιολόγηση. Με έναν παιχνιδιάρικο τρόπο, οι...