06-28-2026 17:57
Εκπαίδευση
- Κατηγορία: Εκπαίδευση
Άδικη δίωξη διευθύντριας δημοτικού σχολείου
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ζ΄ Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης εξέδωσε ψήφισμα συμπαράστασης προς τη διευθύντρια και το εκπαιδευτικό προσωπικό του 14ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης, καταγγέλλοντας την πειθαρχική δίωξη της διευθύντριας ως αδικαιολόγητη και υπερβολική.
Το ψήφισμα καλεί σε άμεση παύση της πειθαρχικής διαδικασίας και τονίζει την ανάγκη προστασίας της παιδαγωγικής ελευθερίας και της αξιοπρέπειας των εκπαιδευτικών.
Αναλυτικά το ψήφισμα:
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ζ’ Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. καταγγέλλει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την απαράδεκτη πειθαρχική δίωξη και εκφράζει την πλήρη στήριξη και αμέριστη συμπαράστασή του στη συναδέλφισσα Διευθύντρια του 14ου Δ.Σ. Σταυρούπολης, η οποία βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο στόχαστρο πειθαρχικής διαδικασίας (Ε.Δ.Ε.) για ένα περιστατικό που συνέβη εντός του σχολικού χώρου και αφορά την αποχώρηση μαθητή από το σχολείο μετά από επίπληξη για προβληματική συμπεριφορά του.
Πρόκειται για μια υπερβολική και αδικαιολόγητη στοχοποίηση, που αγνοεί πλήρως τις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των σχολικών μονάδων και τη συνολική εκπαιδευτική πραγματικότητα. Η συγκεκριμένη Διευθύντρια είναι εκπαιδευτικός με ήθος, συνέπεια και η συνεισφορά της στη λειτουργία του σχολείου είναι αδιαμφισβήτητη.
Το μεμονωμένο περιστατικό, στο οποίο ο μαθητής αποχώρησε μόνος του από τον σχολικό χώρο, πηδώντας τα κάγκελα, δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ως αφορμή για την πειθαρχική δίωξη μιας εκπαιδευτικού που όχι μόνο δεν ενήργησε με πρόθεση, αλλά αντιθέτως ενδιαφέρθηκε με ενσυναίσθηση και παιδαγωγική ευαισθησία για τη συμπεριφορά του μαθητή, αντιμετωπίζοντας το ζήτημα με τον πρέποντα επαγγελματισμό και ψυχραιμία.
Τέτοιου είδους πειθαρχικές διώξεις, οι οποίες έχουν αυξηθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια και ασκούνται με την παραμικρή αφορμή, δημιουργούν κλίμα φόβου και ανασφάλειας στους/στις εκπαιδευτικούς και υπονομεύουν τη λειτουργία των σχολείων. Αντί να ενισχυθούν θεσμικά και ουσιαστικά οι διευθύνσεις των σχολείων και να υποστηριχθούν οι παιδαγωγικές πρακτικές, επιλέγεται η επίδειξη αυστηρότητας και ο πειθαρχικός εκφοβισμός.
Ως Δ.Σ. του Ζ΄Σ.Ε.Π.Ε. Θεσ/νίκης δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι στηρίζουμε την διευθύντρια και τους εκπαιδευτικούς του 14ου Δ.Σ. Σταυρούπολης και δεν θα επιτρέψουμε να μετατραπεί η συναδέλφισσα σε αποδιοπομπαίο τράγο για ένα μεμονωμένο συμβάν, το οποίο διαστρεβλώνεται και διογκώνεται. Είμαστε στο πλευρό της συναδέλφισσας, στηρίζουμε τη λειτουργία της σχολικής μονάδας και τους/τις εκπαιδευτικούς της και απαιτούμε την άμεση παύση κάθε πειθαρχικής διαδικασίας που βασίζεται σε ατεκμηρίωτες κατηγορίες και αυθαίρετες ερμηνείες.
Η παιδαγωγική ελευθερία και η αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών
δεν διαπραγματεύονται.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ – αντιτετράδια της εκπαίδευσης: Συνταγματική αναθεώρηση: Ένα ακόμα βαθιά αντιδραστικό εγχείρημα
Στις 2 Φεβρουαρίου 2026 ο Μητσοτάκης με διάγγελμά του και με επιστολή του προς τους βουλευτές της ΝΔ άνοιξε τη διαδικασία για μια νέα αναθεώρηση του Συντάγματος, την πέμπτη κατά...
Εκδήλωση: «Απαγόρευση της συλλογικής ζωής, περιστολή της ελεύθερης έκφρασης και καταστολή των αγώνων στα πανεπιστήμια», Παρασκευή 3/7
Η ΠΕΣΕΚ συνεισφέρει έμπρακτα στη στήριξη του λαού της Κούβας που δοκιμάζεται από την επιθετικότητα του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού