01-14-2025 21:05
Εκπαίδευση
- Κατηγορία: Εκπαίδευση
Το κεφάλαιο «παραδίδει μαθήματα» ΔΗΜΟΣΙΑ ΩΝΑΣΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ για λίγους και υποταγμένους
Το κεφάλαιο «παραδίδει μαθήματα»
ΔΗΜΟΣΙΑ ΩΝΑΣΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ για λίγους και υποταγμένους
Ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε πως το «Ίδρυμα Αλέξανδρος Ωνάσης» θα χρηματοδοτήσει την ίδρυση 22 δημόσιων σχολείων.(11 Γυμνάσια και 11 Λύκεια), που θα φέρουν την ονομασία Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία – ΔΗΜ.Ω.Σ. Το κάθε σχολείο θα έχει στη διάθεσή του ένα εκατομμύριο ευρώ για την ανακαίνιση του κτηρίου και κάθε χρόνο θα παίρνει 500.000 για λειτουργικά έξοδα και υποτροφίες για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Τα σχολεία που θα επιλεγούν θα είναι σε «περιοχές που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις», δηλαδή σε φτωχές λαϊκές και υποβαθμισμένες περιοχές και αποκλείοντας επί της ουσίας την πρόσβαση των μαθητών/τριων από τις περιοχές αυτές. Θα αρχίσουν να λειτουργούν από τον Σεπτέμβρη του 2025. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές θα επιλέγονται μετά από αξιολόγηση, όπως στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Θα συνδέονται με Πανεπιστήμια για «καινοτόμες δράσεις» στη γνωστή αντιδραστική κατεύθυνση, που ορίζουν ΕΕ-Κεφάλαιο-ΟΟΣΑ.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, τα Ωνάσεια θα διοικούνται κατά τα πρότυπα του Ωνάσειου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου. Επομένως, στη Διοικούσα Επιτροπή πλειοψηφία θα έχει το Δημόσιο αλλά δεν θα λειτουργούν όπως το υπόλοιπο δημόσιο. Θα έχουν τον δικό τους τρόπο λειτουργίας. Το σίγουρο είναι πως η διοίκηση θα είναι απελευθερωμένη να χειριστεί τους εργαζόμενους κατά το δοκούν. Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να ξεχάσουν ό,τι ξέρουν για τις εργασιακές σχέσεις, πως έχουν δικαιώματα.
«Κυριλέ» Ωνάσεια Σχολεία σε λαϊκές υποβαθμισμένες γειτονιές
Ανάμεσα στα παρατημένα στη μοίρα τους σχολεία στις πιο υποβαθμισμένες λαϊκές περιοχές, θα ξεπροβάλουν τα Ωνάσεια του ενός εκατομμυρίου ευρώ. Σε αυτά τα σχολεία δεν χωράνε όλα τα παιδιά της γειτονιάς. Όμως, οι εισαγωγικές εξετάσεις δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια πονηρή και ταξική μέθοδος αποκλεισμού των πιο φτωχών. Θέλουν να εμπεδώσει ο λαός πως δεν μπορούν να έχουν όλοι οι μαθητές τις ίδιες δυνατότητες, πως για την σχολική επιτυχία ή αποτυχία φταίνε οι ίδιοι, οι οικογένειές τους και οι εκπαιδευτικοί και πως οι ταξικοί φραγμοί είναι μύθος. Έτσι, αθωώνεται η εκπαιδευτική πολιτική και θεωρούνται φυσικές οι ανισότητες που παράγει το σύστημα της εκμετάλλευσης. Αντιστρέφεται για άλλη μια φορά η πραγματικότητα και μεταφέρεται η ευθύνη στα θύματα.
Η αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών έρχεται να δέσει όλα τα παραπάνω, να τα δικαιολογήσει. Συμβάλλει σημαντικά στην κατηγοριοποίηση των σχολείων που δικαιολογεί και ταυτόχρονα οξύνει τους ταξικούς φραγμούς και τις ανισότητες. Στα λεγόμενα «καλά» σχολεία, στα πειραματικά και πρότυπα και στα Ωνάσεια οι εκπαιδευτικοί, για να παραμείνουν στη θέση τους, πρέπει να αξιολογηθούν για να αποδείξουν-επικυρώσουν την υποταγή τους για να διαπαιδαγωγήσουν στην υποταγή τη νεολαία στα σάπια ιδανικά του συστήματος. Θα λειτουργούν σε ένα περιβάλλον αποστειρωμένο από συνδικαλιστικά και δημοκρατικά δικαιώματα, από προοδευτικές, αριστερές και ανατρεπτικές ιδέες, αφίσες και συνθήματα και γενικά σε ό,τι θυμίζει δράση και αγώνα. Ένα χλιδάτο Ωνάσειο σχολείο σε μια λαϊκή γειτονιά είναι ταυτόχρονα μια ιδεολογική επίθεση στη νεολαία και στον λαό. Κάποιοι αξίζουν να περάσουν «τις πύλες της επιτυχίας» αλλά η πλειοψηφία όχι.
Οι ευεργέτες πάντα ευεργετούν τον εαυτό τους
Τα 22 εκατομμύρια ευρώ που τα ΔΗΜ.Ω.Σ. θα κοστίσουν για να αρχίσουν να λειτουργούν είναι σταγόνα στον ωκεανό για το Ίδρυμα Αλέξανδρος Ωνάσης, που τροφοδοτείται συνεχώς από τις επιχειρήσεις της οικογένειας και το κράτος. Αβγαταίνουν τα κέρδη τους γιατί εκμεταλλεύονται την εργασία του εργάτη και του κλέβουν τον κόπο του. Μπορούν να δώσουν πολλά χρήματα για να βοηθήσουν τάχα τους αδικημένους και τους φτωχούς (φιλανθρωπία) αλλά ούτε ευρώ για να αλλάξουν την μοίρα τους. Η «καλοσύνη» τους είναι στάχτη στα μάτια του λαού για να τον κρατούν υποταγμένο να πιστεύει πως το κεφάλαιο έχει και καλές πλευρές. Δεν αποκλείεται να τσιμπήσουν και άλλα τέτοια «ευαγή» ιδρύματα ζάμπλουτων επιχειρηματιών και να χρηματοδοτήσουν σχολεία που να φέρουν την ονομασία τους.
Για τα ΔΗΜ.Ω.Σ «πληρώνει» ο Ωνάσης, για όλα τα υπόλοιπα ο λαός
Εδώ και χρόνια, οι κυβερνήσεις επιδιώκουν να διαχωρίσουν το κράτος από τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης. Περικόπτουν συνεχώς τα χρήματα και κάνουν συστάσεις σε όσους διαμαρτύρονται, να ψάξουν να βρουν χορηγούς συνδέοντάς την με την αξιολόγηση. Το «Ίδρυμα Αλ. Ωνάσης» εμφανίζεται ως ευεργέτης και τα συγκεκριμένα σχολεία φέρουν το όνομά του. Ο λαός πρέπει να πιστέψει πως το κεφάλαιο βοηθάει όπου μπορεί αλλά τα παιδιά του δεν αξίζουν να φοιτούν σε «καλά» σχολεία γιατί απέτυχαν στις εξετάσεις. Γι’ αυτό δεν έχουν δικαίωμα να διεκδικούν να χρηματοδοτήσει το κράτος την εκπαίδευση «αποτυχημένων», λένε, αλλά να πληρώσουν οι γονείς.
Με αφορμή τα ΔΗΜ.Ω.Σ. κάποιοι επιχειρηματολογούν πως η εκπαίδευση περνάει στα χέρια ιδιωτών και επιχειρήσεων και μάλιστα σε μια εποχή που τα ελληνικά ιδιωτικά σχολεία χρεοκοπούν ή παραδίδονται σε ξένα funds. Βλέπουν τις εξαιρέσεις και όχι τον κανόνα. Ιδιωτικοποίηση σημαίνει δίδακτρα ή κέρδος από παραγόμενο προϊόν, που δεν υπάρχουν. Η άποψη πως η εκπαίδευση γενικά ιδιωτικοποιείται, δεν βοηθά αλλά συσκοτίζει τον τρόπο που δρουν το κράτος και οι κυβερνήσεις. Έτσι δεν διακρίνονται καθαρά οι στόχοι που έχουν. Κατά συνέπεια, δεν βοηθούν το κίνημα των εκπαιδευτικών να ξεκαθαρίσει ποιος είναι ο βασικός αντίπαλος, τους δικούς του στόχους και τα αιτήματά του. Είναι ξεκάθαρο πως ο κεντρικός έλεγχος της εκπαίδευσης παραμένει κρατικός και οι κυβερνήσεις εξακολουθούν να χαράζουν την εκπαιδευτική πολιτική για λογαριασμό του συστήματος. Αυτές έχουμε να αντιμετωπίσουμε και από αυτές διεκδικούμε.
Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα στη δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά του λαού
Τα ΔΗΜ.Ω.Σ. εντάσσονται σε μια σαρωτική επιχείρηση σκούπα της κυβέρνησης στα δικαιώματα των παιδιών του λαού στη δωρεάν εκπαίδευση, στη δουλειά, στα δημοκρατικά δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών. Μαζί με τα πρότυπα και πειραματικά πιέζουν τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές στα υπόλοιπα δημόσια σχολεία να συμμορφωθούν με τις εντολές άνωθεν, τάχα για να τους μοιάσουν. Τα δημόσια σχολεία αφήνονται στη φθορά του χρόνου, μετατρέπονται σε εξεταστικά κάτεργα, γίνονται πιο αυταρχικά και τιμωρούν ό,τι αμφισβητεί το σύστημα, ό,τι ξεφεύγει από αυτό πολιτικά και ιδεολογικά.
Όχι στα ΔΗΜ.Ω.Σ. και στα πρότυπα σχολεία – Όχι εκπαίδευση για λίγους κι εκλεκτούς
Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά του λαού
Συνδικαλιστικές και δημοκρατικές ελευθερίες στα σχολεία
Για τη συγκρότηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηρακλείου σε σώμα
Η Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών Ν. Ηρακλείου στέλνει ανακοίνωση σχετικά με την συγκρότηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ σε σώμα. «η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ έδωσε διαχρονικά τη μάχη και...