• Αργυράδες - Κέρκυρας
  • Thursday , Feb 1 , 2018

Διεθνη

Αμφισβήτηση νεκρών — ξανά

May 15, 2024 243
 

Αμφισβήτηση νεκρών - ξανά - INFO-WAR

του Ανδρέα Κοσιάρη - info-war.gr

Επισήμως, η αμφισβήτηση του αριθμού των νεκρών στη Γάζα είχε λήξει με τις έμμεσες παραδοχές πως ιδιωτικά αμφότερες οι ισραηλινές και οι αμερικανικές υπηρεσίες πληροφοριών θεωρούσαν (και θεωρούν) ακριβή τα νούμερα του «ελεγχόμενου από τη Χαμάς» υπουργείου Υγείας της Γάζας. Με αφορμή όμως μια ανακοίνωση του ΟΗΕ, ο (κυρίως διαδικτυακός) στρατός των τρολ και των σχολιαστών που συντάσσονται με τη γενοκτονία αποφάσισε να παίξει ξανά το αγαπημένο του χαρτί. Αμφισβήτηση νεκρών και πάλι λοιπόν, όπως πάντα με όπλο την παραπληροφόρηση.

«Τα Ηνωμένα Έθνη μειώνουν κατά το ήμισυ τις εκτιμήσεις για τις γυναίκες και τα παιδιά που σκοτώθηκαν στη Γάζα. Προφανώς, οι αριθμοί της Χαμάς που αναφέρονται επανειλημμένα είναι ψευδείς», έγραψε στον λογαριασμό του στο X (πρώην Twitter) ο παρουσιαστής του αμερικανικού δικτύου NBC, Τζο Σκάρμπορο, αναρτώντας μαζί και ένα άρθρο της ισραηλινής Jerusalem Post που είχε την πρόταση ως τίτλο. Παρόμοια σχόλια κάνουν τα τελευταία 24ωρα και πολλοί άλλοι επώνυμοι και ανώνυμοι υποστηρικτές του Ισραήλ — πολύ συχνά, ειδικά στην περιπτώσεις των τρολ, το λεξιλόγιο που χρησιμοποιούν και το συναίσθημα που εκπνέουν είναι πολύ χειρότερα.

Τα ξένα μέσα, ακόμα και η προαναφερθείσα Jerusalem Post, ανασκεύασαν τελικά το «λάθος» τους όταν τους επισημάνθηκε επανειλημμένα. Έστω κι αν το έκαναν όσο περισσότερο εν κρυπτώ γίνεται: η JP απλά έβαλε στον τίτλο ένα «φαινομενικά» και προσέθεσε μια ελαφριά επεξήγηση στο κείμενο.

Στην Ελλάδα, όμως, κάποιοι δεν έχουν πάρει χαμπάρι, όπως για παράδειγμα η Athens Voice, που μας ενημέρωσε σήμερα πως «Ο ΟΗΕ μείωσε στο μισό τους αριθμούς των θυμάτων στη Γάζα χωρίς εξήγηση», ενώ οι εξηγήσεις ήταν εκεί από την αρχή και έχουν δοθεί ξανά και ξανά έκτοτε.

 

Ας κάνουμε όμως τη χάρη στην AV, και στους υπόλοιπους πρόθυμους υπερασπιστές μιας γενοκτονίας, να επαναλάβουμε τα προφανή:

Αφορμή για αυτήν την επανεμφάνιση της αμφισβήτησης του αριθμού των νεκρών που δημοσιοποιεί το υπουργείο Υγείας της Γάζας, ήταν μια ανακοίνωση του ΟΗΕ και ένα γράφημά του, τα οποία όσοι σχολιάζουν με τέτοιον τρόπο είτε δεν μπήκαν στον κόπο να διαβάσουν είτε διάβασαν και παραπληροφορούν εσκεμμένα για αυτά.

Πολύ απλά και γρήγορα, το Γραφείο των Ηνωμένων Εθνών για τον συντονισμό των ανθρωπιστικών υποθέσεων στις Κατεχόμενες Παλαιστινιακές Περιοχές εξέδωσε στις 8 Μαΐου μια ανακοίνωση για τους αριθμούς νεκρών που του παρέχονται από το υπουργείο Υγείας της Γάζας. Η ανακοίνωση αντικατόπτριζε ένα νέο στοιχείο, έναν νέο αριθμό ο οποίος αφορά τους αναφερόμενους πλήρως ταυτοποιημένους νεκρούς. Εκείνους που μπορούν να συνδεθούν με συγκεκριμένο ονοματεπώνυμο και ιδιότητα. Παράλληλα, συνεχίζονται να θεωρείται αξιόπιστος ο αριθμός των αναφερόμενων επιβεβαιωμένων νεκρών. Αυτός αφορά, μακάβρια και λιτά, τον αριθμό πτωμάτων.

 

Λέει λοιπόν ο ΟΗΕ πως: από τους συνολικά 34.844 αναφερόμενους επιβεβαιωμένους νεκρούς έως την 8η Μαΐου, μέχρι τις 30 Απριλίου είχαν ταυτοποιηθεί οι 24.686, εκ των οποίων 10.006 άνδρες (40%), 4.959 γυναίκες (20%), 7.797 παιδιά (32%) και 1.924 ηλικιωμένοι (8%).

Το γράφημα του ΟΗΕ που κάποιοι επιμένουν ακόμα ότι «μειώνει στο μισό χωρίς εξήγηση» τον αριθμό θανάτων στη Γάζα. (Πηγή γραφήματος: ochaopt.org)

Το παραπάνω εμφανώς δεν είναι «μείωση στο μισό» — ούτε καν «μείωση» αυτή καθεαυτή: ο αριθμός των επιβεβαιωμένων νεκρών, δηλαδή ο αριθμός πτωμάτων στη Γάζα, συνεχίζει να αυξάνεται. Απλά υπάρχει ένα νέο υποσύνολο, ταυτοποιημένων νεκρών.

 

Στην πραγματικότητα, μάλιστα, ο αριθμός των νεκρών είναι κατά πάσα πιθανότητα μεγαλύτερος, καθώς στους επιβεβαιωμένους νεκρούς δεν προσμετράται ένας άγνωστος αριθμός νεκρών που είναι ακόμα θαμμένοι κάτω από συντρίμμια ή σε μαζικούς τάφους και που υπολογίζεται σε περίπου 10.000. Και αυτό αναγράφεται στην ανακοίνωση.

 

Άλλοι αρπάχτηκαν από ένα disclaimer που συνόδευε την ανακοίνωση και μάλλον δεν πρόσεξαν ότι συνόδευε και προηγούμενες«Τα Ηνωμένα Έθνη δεν ήταν μέχρι στιγμής σε θέση να παρουσιάσουν ανεξάρτητους, ολοκληρωμένους και επαληθευμένους αριθμούς απωλειών», λέει ο ΟΗΕ και συμπληρώνει την προέλευση των στοιχείων. Τι σημαίνει αυτό;

Πολύ απλά ότι ο ΟΗΕ δεν έχει μπορέσει να διεξάγει ανεξάρτητη έρευνα στη Γάζα, καθώς το Ισραήλ δεν επιτρέπει την πρόσβαση εκεί σε στελέχη, ομάδες και υπηρεσίες του για να διεξάγουν ανεξάρτητη παρατήρηση και έρευνα. Όπως έχει τονίσει επανειλημμένα ο ΟΗΕ και όπως ιδιωτικά (αλλά όχι δημόσια) παραδέχονται οι υπηρεσίες πληροφοριών του Ισραήλ και των δυτικών του συμμάχων, τα νούμερα του υπουργείου Υγείας της Γάζας θεωρούνται οι πιο αξιόπιστες διαθέσιμες καταγραφές.

Όλα τα παραπάνω δεν είναι φυσικά ούτε «χωρίς εξήγηση», όπως έλεγαν αρχικά οι πρόθυμοι και συνεχίζουν οι προθυμότεροι. Οι εξηγήσεις ήταν όλες εκεί και έχουν επαναδιατυπωθεί επανειλημμένα έκτοτε.

Όπως όμως πράττει παραδοσιακά η βιομηχανία παραπληροφόρησης, είτε αφορά την κλιματική αλλαγή είτε μια πανδημία ή οποιοδήποτε άλλο ζήτημα χρειάζεται συσκότιση, τα στατιστικά και οι αριθμοί είναι πάντα πρόσφορο έδαφος. Ακόμα και για μια γενοκτονία.

Καββαδίας

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Illusion Hair Studio

Boschetto (Άγιος Γεώργιος Αργυράδων)

MAMA 'S MARKET

Corfu Office Systems

PRANZO CHANIOTI

 

Καφέσας ψαροταβέρνα

Cosy finger food bar

Lord Travel Group

Blue sea hotel

Ιονική

 

Calendar

« May 2024 »
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Argyrades - News

argyrades.gr

Σελίδες για τη ζωή, την ιστορία, τον πολιτισμό, στην Κέρκυρα. Με κριτική ματιά στην επικαιρότητα.

drepani.gr

Μια από τις ονομασίες με τις οποίες ήταν γνωστή η Κέρκυρα στην αρχαιότητα ήταν και η Δρεπάνη. Όνομα που χρησιμοποιήθηκε λόγω του σχήματός της. Η Δρεπάνη ταυτίζεται με το όπλο με το οποίο ο Κρόνος σκότωσε τον πατέρα του τον Ουρανό.

logo

© 2018 Your Company. All Rights Reserved. Designed By Your Company

Search